Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ravitapahtuman kiinnostavuus ja kehittäminen

Perttunen, Antti; Kelokaski, Teemu (2018)

 
Avaa tiedosto
Perttunen_Antti.pdf (784.1Kt)
Lataukset: 


Perttunen, Antti
Kelokaski, Teemu
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804094335
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ravitapahtuman kiinnostavuutta ja löytää kehitysehdotuksia Jokimaan ravikeskukselle, jotta ravitapahtuman kävijämäärä kasvaisi.

Työn teoriaosa koostuu tapahtuman järjestämisestä ja asiakaskokemuksesta ja viestinnästä. Opinnäytetyön tutkimusongelmana on, kuinka saada ravitapahtumiin lisää yleisöä ja minkä kanavien välityksellä nämä potentiaaliset kävijät löydetään?

Tutkimus on toteutettu kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimusaineiston keräämisessä käytettiin kyselylomaketta sähköisessä muodossa 4.–15.12.2017 ja siihen vastasi 431 henkilöä. Kysely suunnattiin Lahden seudulla asuville. Kyselyllä selvitettiin vastaajien mielikuvia raviurheilusta ja Jokimaan ravitapahtumasta.

Kyselyn perusteella ihmiset saisi tulemaan ravitapahtumiin kaverin houkuttelemana. Moni piti ravitapahtumaa hieman vaikeasti lähestyttävänä, jos lajiin ei ole kosketuspintaa entuudestaan. Sen vuoksi tapahtumaan on huomattavasti helpompaa osallistua kaverin kanssa, joka lajin tuntee paremmin.

Tutkimuksen perusteella tulisi järjestää enemmän teemaraveja. Eritoten ensikertalaisraveille voisi olla tilausta. Kyseinen tapahtuma madaltaisi lajia seuraamattomalle kynnystä lähteä raveihin. Tapahtumien tiedottamiseen tulee myös panostaa. Suurin osa vastanneista seuraa alueensa tapahtumatarjontaa Facebookin kautta. Juuri Facebook-markkinointiin tulisi panostaa, potentiaalisten tapahtumakävijöiden mielenkiinnon herättämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste