Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma Oppidoo Oy:lle

Hulkkonen, Irene; Hänninen, Tiia (2018)

Avaa tiedosto
Hulkkonen_Irene.Hanninen_Tiia.pdf (1.559Mt)
Lataukset: 


Hulkkonen, Irene
Hänninen, Tiia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804094315
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mitkä tekijät tulee huomioida yrityksen digitaalisessa markkinointisuunnitelmassa näkyvyyden ja tunnettuuden kehittämiseksi sekä myynnin lisäämiseksi. Työ on produktina, jonka tuotoksena on toimeksiantajalle laadittu kehitysehdotuksia digitaalisen markkinoinnin tehostamiseksi. Työ on ajankohtainen ja tarpeellinen toimeksiantajalle, sillä yrityksen markkinoinnin tukena ei tällä hetkellä ole järjestelmällistä suunnitelmaa.

Päätavoitteena produktissa oli kehittää digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toimeksiantajalle ja kiinnittää huomiota siihen, miten nykyistä toimintaa ja näkyvyyttä voitaisiin kehittää jo olemassa olevissa kanavissa. Uudeksi markkinointikanavaksi on toimeksiantajan kanssa keskusteltu Instagramista, mutta lopullinen päätös sen luomisesta jää toimeksiantajan harkintaan.

Työn tietoperusta jakautuu kahteen päälukuun, joista ensimmäinen käsittelee markkinointia ja digitaalisen markkinointisuunnitelman luomista SOSTAC- mallin pohjalta. 1990-luvulla kehitetty SOSTAC-malli on kymmenen vuoden tutkimus- ja kehitystyön tulos, jonka sen kehittäjä, Paul Smith, loi markkinoijien työkaluksi. SOSTAC-malli sisältää kuusi osaa, jotka antavat markkinointisuunnitelmalle rungon. Mallin kautta toimintaa voidaan tarkastella monesta eri näkökulmasta ja kehittää tarpeiden mukaisesti.

Tietoperustan toisessa pääluvussa perehdyttiin Internetiin ja sosiaaliseen mediaan. Luvussa käytiin läpi sosiaalisen median kanavat, jotka on rajattu toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Valitut kanavat ovat kotisivut, blogi, Facebook sekä Instagram. Digitaalisten markkinointikanavien ohella tutkittiin myös, kuinka hakukoneoptimointi- ja -markkinointi vaikuttavat toimintaan tällä hetkellä ja kuinka ne tulisi ottaa tulevaisuudessa huomioon.

Näkyvyyden ja tunnettuuden lisääminen on yrityksen merkittävimpiä kehityskohteita tälle vuodelle. Tämän vuoksi produktissa käydään läpi hyvin konkreettisia kehitysehdotuksia eri kanaville. Työssä tehtiin benchmarkkausta, ja toimeksiantajan toimintaa verrattiin muun muassa sosiaalisen median ja markkinoinnin osalta sen suurimpiin kilpailijoihin.

Työn tavoitteena on auttaa ja tukea yrityksen markkinointia konkreettisilla kehitysehdotuksilla ja tätä kautta edistää muun muassa vuoden 2018 aikana alkavien verkkokurssien myyntiä, jotka ovat uusi toimintamalli yritykselle.

Toimeksianto on saatu syksyllä 2017 ja työ valmistui huhtikuussa 2018.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste