Using value proposition to design and test a new service concept : case Reima
Isotalo, Petteri (2018)
Isotalo, Petteri
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804134669
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804134669
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on määritellä ja suunnitella uusi palvelukonsepti, ja testata mikäli sen kaltaiselle palvelulle on tarvetta. Selvitettävä on mikäli konseptoidun kaltaiselle palvelulle on tarvetta tai mihin suuntaan sitä pitäisi muuttaa ja kehittää. Toimeksiantajayritys Reima haluaa nähdä mikäli heidän tämän hetkisillä lojaaleilla asiakkailla on tarvetta konseptoidun kaltaiselle palvelulle ja millä tavalla. Reima digitalisoituu samalla kun markkinat siirtyvät koko ajan enemmän digitaaliseen maailmaan. Uusi palvelukonsepti seuraa näitä digitalisoitumistavoitteita.
Teoreettinen viitekehys seuraa pääasiassa Alexander Osterwalderin arvolupauskanvasin konseptia, sen prosessia ja siihen kuuluvia eri työkaluja. Samalla selittäen mikä on arvolupaus ja mikä luo arvoa asiakkaille.
Tutkimuksessa kerätty data on kvantitatiivistä. Sen keräämiseen käytetty metodi oli onlinekysely, joka toteutettiin Reiman uutiskirjeen tilaajille. Vastajat kuuluvat konseptoidun palvelun kohderyhmään.
Tulokset antavat hyviä oivalluksia asiakkaiden tavoista ja valmiudesta olla osa palvelua, samalla kun määriteltyä arvolupausta saadaan kehitettyä ja vahvistettua. The results give great customer insights about the customer habits and readiness to be part of a service, while validating and improving the defined value proposition of it.
Teoreettinen viitekehys seuraa pääasiassa Alexander Osterwalderin arvolupauskanvasin konseptia, sen prosessia ja siihen kuuluvia eri työkaluja. Samalla selittäen mikä on arvolupaus ja mikä luo arvoa asiakkaille.
Tutkimuksessa kerätty data on kvantitatiivistä. Sen keräämiseen käytetty metodi oli onlinekysely, joka toteutettiin Reiman uutiskirjeen tilaajille. Vastajat kuuluvat konseptoidun palvelun kohderyhmään.
Tulokset antavat hyviä oivalluksia asiakkaiden tavoista ja valmiudesta olla osa palvelua, samalla kun määriteltyä arvolupausta saadaan kehitettyä ja vahvistettua. The results give great customer insights about the customer habits and readiness to be part of a service, while validating and improving the defined value proposition of it.