Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhdessä osallisuuteen : asiakasraati Turun kaupungin lastensuojelun jälkihuollon kehittäjänä

Askinen, Hertta; Lundén, Johanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Askinen_Hertta_Lunden_Johanna.pdf (994.0Kt)
Lataukset: 


Askinen, Hertta
Lundén, Johanna
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804174828
Tiivistelmä
Yhdessä osallisuuteen -Asiakasraati Turun kaupungin lastensuojelun jälkihuollon kehittäjänä on Turun kaupungin Sosionomi YAMK -opintojen opinnäytetyö. Hanke toteutettiin parityönä Turun kaupungin lastensuojelun jälkihuollossa. Hankkeen lähtökohta oli ajatus, että lastensuojelun jälkihuollon asiakkaiden osallisuutta sekä asiakasprosessien että palveluiden kehittäjinä tulee lisätä. Osallisuuden lisäämiseksi jälkihuoltoyksikköön perustettiin tammikuussa 2017 asiakasraati. Asiakasraati on vuorovaikutteinen toimintamalli, jonka avulla voidaan hankkia asiakaspalautetta ja kehittää palveluita.
Asiakasraadissa saadun palautteen ja ideoiden avulla tunnistettiin jälkihuollon sosiaaliohjauksen hyviä käytäntöjä sekä pyrittiin löytämään ja ottamaan käyttöön uusia toimintamalleja, joissa asiakkaan osallisuus tulee entistä paremmin huomioiduksi. Asiakkailta saatu tieto vietiin jälkihuollon työntekijöille ja siitä eteenpäin organisaation esimiestasolle bikvamallia soveltaen
Kehittämisehdotusten pohjalta koottiin asiakastietojärjestelmä Efficaan kysymyspatteristo työvälineeksi, jonka avulla sosiaaliohjaajat voivat käydä asiakkaiden kanssa tavoitteellisesti läpi asiakassuunnitelmaan perustuvia osa-alueita. Patteriston käyttäminen työvälineenä lisää asiakkaan osallisuutta palveluprosessissa ja yhtenäistää jälkihuollon ohjaajien työkäytäntöjä. Tällöin asiakkaiden saama palvelu on entistää tasalaatuisempaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste