Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median opas tukemassa työntekijälähettilyyttä – Case Lassila & Tikanoja Oyj

Pietiläinen, Salla (2018)

 
Avaa tiedosto
Pietilainen_Salla.pdf (2.088Mt)
Lataukset: 


Pietiläinen, Salla
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804174847
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka produkti oli sosiaalisen median opas toimeksiantajayritys Lassila & Tikanoja Oyj:n (myöhemmin L&T) työntekijöille. Yrityksellä oli tarve sosiaalisen median oppaalle sekä tarve selkeyttää yrityksen työntekijöiden vastuuta sosiaalisen median viestinnässä. Kohderyhmä rajattiin käytännön syistä työntekijöihin, joilla on jo sosiaalisen median tili. Empiirinen tutkimus sekä varsinainen produkti on toteutettu huhti–syyskuussa vuonna 2016.

L&T käynnisti laajemman #ihantikkana-työntekijälähettilyyskampanjan, jonka yhtenä merkittävänä informatiivisena osana sosiaalisen median opas toimii. Oppaan tavoitteena on kannustaa työntekijöitä viestimään työnantajasta omissa sosiaalisen median kanavissaan ja yhtenäistää yrityksen sosiaalisen viestinnän käytäntöjä. Sosiaalisen median viestinnällä halutaan vahvistaa L&T:n mainetta ja työnantajamielikuvaa ansaitun näkyvyyden kautta. Työntekijöiden viestinnällä pyritään myös lisäämään kiinteistöalan arvostusta etenkin potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa.

Oppaan tarpeen mittaukseksi L&T:n henkilöstölle tehtiin kvantitatiivinen kysely, jolla kartoitettiin työntekijöiden sen hetkinen sosiaalisen median käyttöaste. Kyselyllä kartoitettiin myös kohderyhmän tarpeita oppaan osalta.

Arvioinnissa käytettiin hyväksi vapaaehtoisia työntekijöitä, jotka kommentoivat keskeneräistä opasta ja muutoksia oppaaseen tehtiin kommenttien pohjalta. Ennen produktin lopullista palautusta toimeksiantajalle, opas käytettiin kommenttikierroksella L&T:n eri osastoilla ja muutoksia tehtiin eri alueiden asiantuntijoiden kommenttien pohjalta.

Oppaan visuaalinen ilme toteutettiin yrityksen graafisen ohjeistuksen mukaisesti ulkoisella taittotoimistolla. Visuaalisesta ilmeestä annettiin välikommentit sekä lisäohjeita liittyen kuviin ja muihin visuaalisiin elementteihin. L&T on aikaisemmin tehnyt sosiaalisen median oppaan toimihenkilötasolle, mutta opinnäytetyönä tehty opas on tehty työntekijänäkökulmasta ja se antaa mahdollisimman helppotajuisesti ja selkeästi ohjeistuksien ja lakivelvoitteiden lisäksi myös vinkkejä toimivaan sosiaalisen median sisältöön.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste