Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sähköisen ajanvarausjärjestelmän ja asiakasrekisterin kartoittaminen : case: Cityhair Oy

Järvinen, Reeta; Karhu, Noora (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_valmis.pdf (609.3Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Reeta
Karhu, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804205089
Tiivistelmä
Digitaalisen tietotekniikan jatkuvan kehityksen ja arvostuksen myötä, myös yrityksille on syntynyt tarve siirtyä sähköisiin järjestelmiin, pysyäkseen mukana kehityksen vauhdissa. Tämän opinnäytetyön toimeksiantona on sopivan sähköisen ajanvarausjärjestelmän ja asiakasrekisterin löytäminen Helsingin Cityhair Oy:lle, korvaamaan nykyisin liikkeessä käytössä oleva fyysinen ajanvarauskirja. Järjestelmähankinnan tavoitteena on tehostaa henkilökunnan ajankäyttöä ja toimintaa, ja mahdollistaa tietokantoihin pääsy etänä.

Opinnäytetyö toteutetaan selvitystyönä vertailemalla kauneudenhoitoalalle räätälöityjä ajanvaraus- ja asiakasrekisterijärjestelmiä sekä palveluntarjoajia. Järjestelmien arviointikriteerit perustuvat toimeksiantajalle tehdyn tarvekartoituksen tuloksena saatuihin ominaisuusvaatimuksiin, jotka ovat: ajanvarauskalenteri, automaattiset vahvistus- ja muistutusviestit, asiakasrekisteri, koulutus- ja tukipalvelu sekä pilvipalvelussa toimiva järjestelmä. Järjestelmävaihtoehtojen vertailussa käytetään apuna SWOT-analyysiä.

Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantaja saa vertailun kolmesta eri järjestelmävaihtoehdosta. Päätöksenteon tueksi toimeksiantajalle tehdään suositus sopivimmasta järjestelmästä. Toimeksiantaja saa myös tarvittavan tiedon laeista liittyen asiakasrekisterin perustamiseen. Järjestelmähankinta toteutetaan syksyllä, jolloin toimeksiantaja saa konkreettisen hyödyn tuloksista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste