Digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin opas aloittavalle yrittäjälle
Assadi, Soheila (2018)
Assadi, Soheila
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804195003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804195003
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi ja sen alalaji sosiaalisen median markkinointi ovat nousussa ympäri maailmaa. Suomalaiset yritykset kaipaavat kannustusta digimaailmaan siirtymisessä. Digitaalisessa markkinoinnissa on monta alalajia, joista jokaisen on helppo löytää mieleisensä. Digitaalinen murros on jättänyt yrityksiin jäljen. Digimarkkinoinnin hyödyt on kuitenkin vaikea sivuuttaa ja sen hinta on myös tehokkuuteensa nähden erittäin alhainen.
Sosiaalinen media kasvaa jatkuvasti ja suurimpina jätteinä sen saralla ovat Facebook, Twitter, Instagram ja LinkedIn. Sosiaalisessa mediassa markkinointi on lähes ilmaista ja eri kanavia hyväksikäyttäen, se on äärimmäisen tehokasta. Jokaiselle sosiaalisen median kanavalle on omakohtaiset vinkit, miten markkinoinnista saadaan mahdollisimman räätälöity ratkaisu omalle kohderyhmällesi.
Opinnäytetyön tavoitteena on esitellä digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin osa-aloja ja tarkastella niiden mahdollisuuksia. Opinnäytetyön tuotos on markkinointiopas aloittavalle yrittäjälle.
Työ on toteutettu syksyllä 2016 ja keväällä 2017. Työtä on jatkettu syksyllä 2017 ja keväällä 2018.
Sosiaalinen media kasvaa jatkuvasti ja suurimpina jätteinä sen saralla ovat Facebook, Twitter, Instagram ja LinkedIn. Sosiaalisessa mediassa markkinointi on lähes ilmaista ja eri kanavia hyväksikäyttäen, se on äärimmäisen tehokasta. Jokaiselle sosiaalisen median kanavalle on omakohtaiset vinkit, miten markkinoinnista saadaan mahdollisimman räätälöity ratkaisu omalle kohderyhmällesi.
Opinnäytetyön tavoitteena on esitellä digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin osa-aloja ja tarkastella niiden mahdollisuuksia. Opinnäytetyön tuotos on markkinointiopas aloittavalle yrittäjälle.
Työ on toteutettu syksyllä 2016 ja keväällä 2017. Työtä on jatkettu syksyllä 2017 ja keväällä 2018.