Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen Internet-sivujen kautta välittyvän ja myymälähenkilökunnan yritys- ja työnantajakuvan vastaavuus

Koski, Hanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Koski Hanna.pdf (2.294Mt)
Lataukset: 


Koski, Hanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804225157
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, vastaako JYSK Suomen myymälähenkilökunnan ja JYSKin Internet-sivujen kautta välittyvä yritys- ja työnantajakuva toisiaan. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii JYSK. Työn tavoitteena oli kerätä aiheesta tietoa ja raportoida tutkimustulokset JYSKille, jossa niitä voidaan hyödyntää yritys- ja työnantajamielikuvien kehittämisprojekteissa.

Opinnäytetyö toteutettiin kahdessa osassa. Ensimmäisessä osassa selvitettiin dokumenttianalyysin avulla JYSK Suomen Internet-sivuilta välittyvää yritys- ja työnantajakuvaa. Toisessa osassa toteutettiin kyselytutkimus, jonka avulla kerättiin tietoa siitä, vastaako myymälähenkilökunnan yritys- ja työnantajakuva Internet-sivujen kautta välittyvää kuvaa. Kysely toteutettiin Internet-kyselynä helmikuussa 2018.

Tuloksista käy ilmi, että JYSKin Internet-sivujen kautta välittyvä yritys- ja työnantajakuva vastaa työntekijöiden näkemystä hyvin. Kaiken kaikkiaan kyselyyn vastanneista (n101) 67- 90% oli samaa mieltä Internet-sivuilta poimituista neljästä pääteemasta. Tulosten perusteella voidaan olettaa, että myymälöissä työskentelevät työntekijät viestivät ulospäin pääosin yrityksen viestinnän kanssa yhteneväistä kuvaa yrityksestä.

Opinnäytetyön avulla saatiin tietoa myymälähenkilökunnan ja Internet-sivuilla esitetyn yritys- ja työnantajakuvan vastaavuudesta. Tulevaisuudessa teemaa olisi mielenkiintoista tutkia myös myymälän ulkopuolella työskentelevien henkilöiden näkökulmasta, verrata saatuja tuloksia keskenään sekä selvittää syitä niiden mahdollisten eroavaisuuksien taustalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste