Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lola 3 partiokoululaivan markkinointiviestintäsuunnitelma ja toimiala-analyysi : Ekin Partio Ry

Kyllönen, Lasse (2010)

 
Avaa tiedosto
ONT Lopullinen VALMIS.pdf (749.5Kt)
Lataukset: 


Kyllönen, Lasse
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005149310
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma ja tehdä toimiala-analyysi Ekin Partion omistamalle Lola 3 partiokoululaivalle. Ekin Partio on mikkeliläinen meripartiolippukunta, jonka toiminta on vapaaehtoista partiotoimintaa. Ekin Partion omistamaa Lola 3 partiokoululaivaa käytetään pääasiallisesti partiolaisten leiritoiminnassa, mutta kesäisin Ekin Partio vuokraa laivaa yritysten ja yksityisten asiakkaiden käyttöön. Vuokraustoiminta ei ole voittoa tavoittelevaa toimintaa, vaan toiminnasta saaduilla tuloilla pyritään kattamaan laivan ylläpidosta aiheutuvat kulut. Markkinointiviestinnän nykytilanteen ja markkinointiviestintään liittyvät pohjatiedot sekä tavoitteet sain selville keskustelemalla Ekin Partion markkinoinnista vastaavan henkilön kanssa. Keskustelun pohjalta tulin siihen tulokseen, että Lola 3 partiokoululaivalle on tarpeen luoda markkinointiviestintäsuunnitelma olemassa olevien resurssien puitteissa. Ekin Partiolla ei ole ollenkaan konkreettista markkinointiviestintäsuunnitelmaa, vaan viestintä on tapahtunut ”puskaradion” kautta.

Opinnäytetyöni tutkimusongelmana on selvittää, millainen markkinointiviestintä palvelee parhaiten partiokoululaiva Lola 3:n toimintaa. Alaongelmina mietin, kuinka luoda Lola 3:lle toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma sekä millä tavoin Ekin Partio voisi tehdä yhteistyötä paikallisten palvelutuottajien ja tapahtumajärjestäjien kanssa kehittääkseen Lola 3 partiokoululaivan toimintaa? Teoreettisessa viitekehyksessä käsittelin markkinointiviestintää ja sen suunnittelua sekä markkinoinnin ja mainonnan eri muotoja ja keinoja. Teoriaosuuden jälkeen suunnittelin ja ideoin Ekin Partiolle käytettävät markkinointiviestinnän keinot ja mainontasuunnitelman. Markkinointiviestinnän keinoihin sisältyi esimerkiksi henkilökohtainen myyntityö, mainonta sekä myynninedistäminen ja sponsorointi. Mainontasuunnitelmassa käsittelin muuan muassa Ekin Partion ulko-, lehti-, Internet- ja suoramainontaa sekä ideoin markkinointi-viestintäsuunnitelman alustavan aikataulutuksen.

Markkinointiviestintäsuunnitelmassa Lola 3:n näkyvyys lisääntyi eri mainosvälineissä sekä medioissa ja sen toiminta aktivoitui ja monipuolistui. Opinnäytetyön lopputuloksena Lola 3 partiokoululaivalle muodostui toimiva ja realistinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka noudattelee järjestön toimintaperiaatteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste