Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pankkien etuohjelmien vertailu

Virasingkhe, Maniisha (2018)

 
Avaa tiedosto
Virasingkhe_Maniisha.pdf (655.5Kt)
Lataukset: 


Virasingkhe, Maniisha
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805036299
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Suomen kolmen suurimman markkinajohtajapankin etuohjelmien vertailua. Työn tavoitteena oli perehtyä Osuuspankin, Nordean ja Danske Bankin etuohjelmien sisältöön ja hintoihin lopussa vertailleen niitä keskenään. Työssä sivutetaan myös mitä pankit yleensä tarjoavat nykypäivänä ja miten pankkipalveluja yleisesti hinnoitellaan.

Työ rajoittuu käsittelemään henkilöasiakkaiden etuohjelmia. Tutkimus toteutettiin keräämällä erilaisia lähdemateriaalia kirjoista, lehtiartikkeleista, Internet-artikkeleista, tutkimuksista ja tutkittavien kohteiden omista julkaisusta. Kerättyjen tietojen ja pohjatiedon avulla suoritettiin vertailu aihealueittain vertailukohteiden tarjoamista eduista.

Pankkien etuohjelmia tutkiessa huomasin paljon eroavaisuuksia, mutta yhteisen tarkoituksen etuohjelmien olemassa ololle. Tarkoituksena on sitouttaa asiakas keskittämään kaikki palvelunsa saman katon alle. Pankit tekevät nykyään paljon yhteistöitä ja laajentavat omia palveluitaan uusille toimialoille, mikä mahdollistaa suuren osan palveluista keskittämisen yhteen paikkaan. Ainakin kaikista kolmesta pankista sai myös vakuutuksia, joista saa keskittämällä tuntuvia alennuksia. Eroavaisuuksia oli etuohjelmien etutasojen määrissä, liittymisedellytyksissä, etuohjelmien markkinoinnissa ja asiakkaan palkitsemisessa.

Osuuspankin ainoa etuasiakas on omistaja-asiakas, joka hyödyntää edullisempia hintoja ja saa asiointinsa mukaan bonuksia hyödynnettäväksi palvelu- ja vakuutusmaksuihin. Nordea tarjoaa ylemmän etutason asiakkaille parempia alennuksia ja henkilökohtaisempaa palvelua, kuten henkilökohtaisen pankkineuvojan. Danske Bankilla oli eniten erilaisia etutasoja. Danske Bankissa ovat selkeät asioinnin volyymin rajat ja päivittäispalvelupaketit, josta jokainen voi valita mieleisensä. Mitä ylemmällä etutasolla asiakas on sitä edullisemmat ovat hänelle hinnat.

Jo aika alussa tutkimusta tehdessäni huomasin, että oikean etuohjelman ja pankin määrittelee jokainen asiakas loppujen lopuksi itse, sillä eri elämäntilanne vaatii erilaisia ratkaisua ja palveluja. Hinta edellä voi päätellä paljon, mutta kokonaisuus ratkaisee. Kuitenkin johonkin etutasoon kaikissa pankeissa kannattaa tähdätä, sillä perustasoon nähden edut ovat huomattavia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste