Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen arvot somevideoiden taustalla : Tutkimus videoista sosiaalisessa mediassa, sekä audiovisuaalinen tuotanto Seinäjoki Congressille

Mäenpää, Jesse (2018)

 
Avaa tiedosto
Mäenpää_Jesse.pdf (1.351Mt)
Lataukset: 


Mäenpää, Jesse
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805086980
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee some-videoita työnantajan näkökulmasta. Lisäksi tuotin some-videon Seinäjoki Congressille esittelyvideon. Videoiden suosio sosiaalisessa mediassa on kasvanut viime vuosina huomattavasti. Yritykset haluavat tuottaa videoita sosiaalista mediaa varten ja opinnäytetyöni käsittelee sitä, miksi yritys tai työnantaja haluavat tuottaa videoita sosiaaliseen mediaan. Yrityksillä sekä asiakkailla on hyvin erilaisia arvoja some-videon tuotantojen takana. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää mitä arvoja yritys tai asiakas kokevat saavansa some-videoista.

Tutkimus suoritettiin laadullisen tutkimuksen menetelmillä haastattelujen avulla. Tutkimuksen tulokset vaihtelivat yrityksittäin, mutta myös yhteisiä arvoja löytyi yritysten väliltä. Yritykset arvostivat some-videoiden trendikkyyttä, joilla haastatteluiden pohjalta voidaan hakea edelläkävijän asemaa verrattuna kilpaileviin yrityksiin. Osa yrityksistä kokivat saavansa näkyvyyttä some-videoilla sosiaalisen median kanavilla enemmän verrattuna perinteisiin kuvalla ja tekstillä toteutettuihin päivityksiin. Osa yrityksistä olivat kuitenkin skeptisiä some-videoiden tehoon verrattuna kuvaan ja tekstiin. Yritykset arvostivat some-videon korkeita tuotanto arvoja. Korkeana tuotantoarvona ei kuitenkaan pidetty rahallista panostusta videolle vaan sitä, että video vaikutti ammattimaisesti tuotetulta.

Opinnäytetyöni audiovisuaalinen osuus tuotetaan Seinäjoki Congressille. Seinäjoki Congress on Seinäjoen elinkeinoyhtiön tytäryhtiö, jonka tavoitteena on markkinoida Seinäjokea kokouskaupunkina sekä auttaa yrityksiä kokousjärjestelyiden kanssa. Audiovisuaalisen tuotannon tavoitteena on tehdä yrityksen tarpeeseen sopiva ja mukautuva video. Videon julkaisualuistoina toimivat Seinäjoen juna-aseman screeni sekä yrityksen sosiaalisen median kanavat, jolloin opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus linkittyy audiovisuaalisen tuotannon kanssa. Tällöin tutkimusta sekä audiovisuaalista osuutta voidaan verrata keskenään ja arvioida täyttikö tuotanto tutkimuksen pohjalta havaitut arvot. Video täytti yrityksen toiveet sekä arvot , joita tutkimusesta kävi ilmi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste