A LinkedIn Job Ad Case study for a small Recruitment Agency in London
Vuorelma, Lisa (2018)
Vuorelma, Lisa
Yrkeshögskolan Arcada
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076953
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076953
Tiivistelmä
This study was made in collaboration with Clement May, a boutique recruitment agency based in London. The main point of the study was to see how Clement May could use LinkedIn’s function for Job Ads, and whether or not this would be a good way for them to source candidates for their open positions. The situation met many of the requirements for Case study research and was thus conducted as one. Books about case studies, blogs about recruitment and the writers own industry expertise and experience was used as material to conduct the research. The Case study was limited to LinkedIn’s Job Ads function, Clement Mays vacancies and a budget of a thousand pounds. To create the ads on LinkedIn, the first step is to fill in the title of the position, company, and location. The next step is to elaborate on the role in more detail. Skills, requirements and responsibilities are specified with keywords. This information is then used by LinkedIn’s algorithm to aim the ads towards the right target audience. The last step in the ad set-up is choosing a budget. The budget determines how much or how little LinkedIn will push your ads on the right people, using e-mail, recommendations and notifications in their profile. New ads were put up as roles came in, and taken down as they got filled. Results were monitored in Excel. In total, 13 ads were posted during a period of 2 months and out of these vacancies, one got filled with the help of LinkedIn Ads. The ads reached over 2000 people and over 300 of them applied. During these two months, when LinkedIn ads were in use, Clement Mays company page grew in popularity due to hundreds more company page followers. £820 was finally spent out of the budget. In conclusion one could determine that the ads work, as they target the right audience, with the help of LinkedIn’s keyword algorithm, which however comes at a high cost. Another positive with the campaign was that Clement Mays company page got more visibility by IT professionals and now have many more followers. In the future, Clement May is recommended only to use the ads when the position can be easily specified with keywords. Den här studien gjordes i samarbete med Clement May, ett litet rekryterings- företag med kontor i London. Huvud poängen var att ta reda på hur funktionen för arbetsplatsannonser fungerar på LinkedIn och att se ifall denna funktion kunde användas av Clement May för att hitta potentiella kandidater som uppfyller kraven för de lediga tjänster Clement May arbetar på för att fylla för sina kunder. Situationen uppfyllde flera av de kriterier som fallstudie- undersökning definierades enligt. Utöver LinkedIn och plattformen för arbetsplatsannonser användes böcker om fallstudier, bloggar om rekrytering och skribentens sakkunskap som material för att utföra arbetet. Undersökningen begränsades till funktionen för arbetsplatsannonser på LinkedIn, Clement Mays lediga tjänster och en budget på tusen pund. För att göra annonserna på LinkedIn måste man först sätta in namn på tjänsten, företaget och geografisk plats. Sedan fylls det i mera specifikt vad tjänsten handlar om. Arbetsuppgifter, ansvarsområden och specifika kunskaper fylls i med nyckelord. All denna information använder LinkedIns algoritm för att rikta annonserna till rätt målgrupp. Till sist väljer man budget. Budgeten bestämmer hur mycket LinkedIn väljer att lägga fram annonsen framför relevanta människor genom e-post, rekommendationer och notifikationer i deras profil. Med tiden, när öppna tjänster kom in till Clement May fylldes annonserna upp, och när de inte mera behövdes togs de ner. Framgången följdes med i en Excel-fil. Allt som allt publicerades 13 annonser under två månader och en tjänst blev fylld med hjälp av LinkedIn annonsen. Annonserna nådde över 2000 människor och över 300 av dem ansökte. Under tiden som annonserna var i användning växte även Clement Mays företagssida i popularitet på LinkedIn eftersom de fick flera hundra fler ”följare”. Av budgeten användes cirka £820. Som slutsats kan man dra att annonserna fungerar i och med att de riktas till rätt personer, men till ett ganska högt pris. En annan fördel med att använda dem är att Clement Mays företagssida på LinkedIn fick mera synlighet och personer inom IT-branschens vetskap om företaget förbättrades. I fortsättningen rekommenderas Clement May att använda annonserna bara för positioner som lätt kan specificeras med nyckelord.