UPM Metsän toimihenkilöiden tyytyväisyys Silvesta Oy:n toimintaan
Halla-Aho, Annu (2010)
Halla-Aho, Annu
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005179636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005179636
Tiivistelmä
Silvesta Oy aloitti toimintansa vuonna toukokuussa 2007. Koska toiminta oli uutta ja tapa tehdä töitä oli uusi, haluttiin heti selvittää, miten Silvesta oli onnistunut tehtävissään. Tutkimus oli Silvestalle ensimmäinen ja tarpeellinen, jotta mahdolliset ongelmat saadaan heti ratkaistuksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Silvesta Oy:n suurimman asiakkaan UPM Metsän toimihenkilöiden tyytyväisyyttä Silvestan toimintaan ja Silvestan toteuttamien metsänhoitotöiden laatuun.
Silvesta Oy on vuonna 2007 perustettu UPM Kymmene Oyj:n tytäryhtiö, jonka visiona on olla johtava metsäpalveluita tuottava yritys Suomessa. Silvestalla on työsuhteisia metsureita n. 230 sekä alihankintayrityksiä n.100. Silvesta toteuttaa UPM Metsän tilaamia metsänhoitotöitä noin 30 000 hehtaaria vuosittain.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu , palvelujen markkinoinnista, laatukäsitteestä, muutoksesta organisaatiossa sekä asiakastyytyväisyydestä.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä kaikille UPM Metsän toimihenkilöille. Kysely lähetettiin 312:sta toimihenkilölle ja kyselyyn vastasi 223 vastaajaa, joten vastausprosentti oli 71,5%.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että metsänhoitotöiden laatu koettiin hyvänä. Ongelmakohdaksi tutkimuksen perusteella nousi uuden toimintamallin käyttöönotto.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Silvesta Oy:n suurimman asiakkaan UPM Metsän toimihenkilöiden tyytyväisyyttä Silvestan toimintaan ja Silvestan toteuttamien metsänhoitotöiden laatuun.
Silvesta Oy on vuonna 2007 perustettu UPM Kymmene Oyj:n tytäryhtiö, jonka visiona on olla johtava metsäpalveluita tuottava yritys Suomessa. Silvestalla on työsuhteisia metsureita n. 230 sekä alihankintayrityksiä n.100. Silvesta toteuttaa UPM Metsän tilaamia metsänhoitotöitä noin 30 000 hehtaaria vuosittain.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu , palvelujen markkinoinnista, laatukäsitteestä, muutoksesta organisaatiossa sekä asiakastyytyväisyydestä.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä kaikille UPM Metsän toimihenkilöille. Kysely lähetettiin 312:sta toimihenkilölle ja kyselyyn vastasi 223 vastaajaa, joten vastausprosentti oli 71,5%.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että metsänhoitotöiden laatu koettiin hyvänä. Ongelmakohdaksi tutkimuksen perusteella nousi uuden toimintamallin käyttöönotto.