BLOG GUIDE OF HAWAII : Company X
Vierimaa, Anne (2018)
Vierimaa, Anne
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117657
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117657
Tiivistelmä
Tällä opinnäytetyöllä oli kaksi tarkoitusta. Ensimmäisenä tavoitteena oli oppia, kuinka aloi-tetaan blogi, joka olisi Havaijin kohdeopas suomen kielellä X-yrityksen FIT-asiakkaille. Toisena tavoitteena oli selvittää, oliko kohdeoppaalle olemassa kilpailijoita. Teoria loi pe-rustan tähän opinnäytteeseen ja sitä täydennettiin empiirisellä osalla.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa esitteli tämän opinnäytetyön tarkoituksen ja tavoitteet ja jatkui esimerkkiyrityksen ja Havaijin toimintaympäristön esittelyn. Työssä käsiteltiin markkinoinnin määritelmiä, erityisesti sosiaalista mediaa sekä sisältö- ja blogimarkkinoin-tia. Havaijia käsitteleviä matkailut tutkimuksia ja vetovoimaatekijöitä tutkittiin. Suomalais-ten matkailukäyttäytymistä tutkittiin. Blogi-ilmiötä avattiin aikaisempien tutkimusten avul-la.
Toteutusosassa suomalaiset matkailuorganisaatiot esiteltiin, ja jotta löydettäisiin mahdolli-set kilpailijat, kaikki matkan järjestät ja matkatoimistot, jotka järjestävät matkoja THE USA:n markkinoille, tutkittiin ja arvioitiin. Internetiä käytettiin etsimään muita mahdollisia kilpai-lijoita ja niitä kaikkia arvioitiin. Empiirisessä osassa luotiin blogi käyttämällä teoriaa ja so-veltamalla sitä tekijän kokemuksen ja tietämyksen mukaan esimerkkiyritykselle sopivaksi.
Opinnäytetyön tuloksena oli Havaijin kohdeopas-blogi suomalaisille matkailijoille. Jatkos-sa kaikki blogit voidaan koota yhteen ja tehdä Havaijin blogikirja tai blogeja voidaan myös hyödyntää luomalla niistä mobiilisovellus.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa esitteli tämän opinnäytetyön tarkoituksen ja tavoitteet ja jatkui esimerkkiyrityksen ja Havaijin toimintaympäristön esittelyn. Työssä käsiteltiin markkinoinnin määritelmiä, erityisesti sosiaalista mediaa sekä sisältö- ja blogimarkkinoin-tia. Havaijia käsitteleviä matkailut tutkimuksia ja vetovoimaatekijöitä tutkittiin. Suomalais-ten matkailukäyttäytymistä tutkittiin. Blogi-ilmiötä avattiin aikaisempien tutkimusten avul-la.
Toteutusosassa suomalaiset matkailuorganisaatiot esiteltiin, ja jotta löydettäisiin mahdolli-set kilpailijat, kaikki matkan järjestät ja matkatoimistot, jotka järjestävät matkoja THE USA:n markkinoille, tutkittiin ja arvioitiin. Internetiä käytettiin etsimään muita mahdollisia kilpai-lijoita ja niitä kaikkia arvioitiin. Empiirisessä osassa luotiin blogi käyttämällä teoriaa ja so-veltamalla sitä tekijän kokemuksen ja tietämyksen mukaan esimerkkiyritykselle sopivaksi.
Opinnäytetyön tuloksena oli Havaijin kohdeopas-blogi suomalaisille matkailijoille. Jatkos-sa kaikki blogit voidaan koota yhteen ja tehdä Havaijin blogikirja tai blogeja voidaan myös hyödyntää luomalla niistä mobiilisovellus.