Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemusten mittaaminen - Case Rauhanpuiston Kukka

Jääskeläinen, Iina (2018)

 
Avaa tiedosto
Jaaskelainen_Iina.pdf (427.2Kt)
Lataukset: 


Jääskeläinen, Iina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107503
Tiivistelmä
Kyseessä on kvantitatiivinen tutkimus, jossa mitattiin Rauhanpuiston Kukan asiakkaiden asiakaskokemusta. Tavoitteena oli selvittää, mitkä asiat vaikuttavat siihen, että Rauhanpuiston Kukalla on niin suuri asiakaskunta, minkälaisen asiakaskokemuksen asiakas haluaa ja mitä toiveita hänellä on asioidessaan myymälässä ja miten satunnaisesta asiakkaasta saadaan vakioasiakas.

Tutkimuksessa selvitettiin ensiksi asiakkuutta ja sen eri tasoja. Koska kyseessä on asiakaskokemuksen mittaaminen, avattiin myös tätä käsitettä. Seikkoja, jotka voisivat vaikuttaa siihen, miksi asiakas tulee uudestaan, poimittiin myös markkinointimix- mallista. Tutkimus suoritettiin sähköisellä kyselylomakkeella, jonka kysymykset käsittelivät edellä mainittuja aiheita.

Kyselyyn vastasi yhteensä 124 henkilöä. Kävi ilmi, että sosiaalisen median päivitykset Facebookissa, asiakaspalvelu ja luotto siihen, että asioidessaan asiakkaan tarpeet täytetään, olivat niitä seikkoja, jotka ovat myymälällä hyvin hallussa ja vastaajista 120 tulee jatkossakin hakemaan tarvitsemansa kukkatuotteet kyseisestä yrityksestä näiden seikkojen takia.

Tutkimuksen perusteella alle 31-vuotiaat nuoret ovat yrityksen potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät vielä asioi myymälässä säännöllisesti. Valikoiman laajentaminen lahjatuotteisiin on sellainen seikka mitä toivottiin ja tämä voisi olla kannattavaakin. Nettitilaus mahdollisuus, viikkotilausasiakkuus ja kotiinkuljetus ovat seikkoja, jotka lisäisivät asiakastyytyväisyyttä ja syventäisivät asiakassuhdetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste