Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kokonaisvaltaisella palveluprosessilla kilpailuetua

Ala-Nissilä, Aleksi (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Aleksi Ala-Nissila Lopullinen_arvioitava.pdf (1.062Mt)
Lataukset: 


Ala-Nissilä, Aleksi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188870
Tiivistelmä
Asiakaspalvelu ja palveluprosessin sujuvuus ovat tärkeitä asioita, kun parannetaan asiakastyytyväisyyttä. Autoalalla riittää kilpailua, mutta kokonaisvaltainen palveluprosessi on hyvä kilpailuetu jatkuvasti kehittyvillä ja muuttuvilla markkinoilla. Asiakassuositusarvo toimii hyvänä mittarina yrityksen nykytilasta, mutta sen hyödyntäminen todellisuudessa vaatii tuekseen laajempaa tutkimusta. Työn tavoitteena on löytää mahdollisia kehityskohteita nykyisessä palveluprosessissa ja löytää niihin ratkaisuja.

Tässä opinnäytetyössä on teoriaosuus sekä tutkimusosuus. Työn teoriaosuudessa käsitellään aluksi palveluprosessia ja sen eri vaiheita. Sen jälkeen kuvataan sitä, kuinka asiakas saadaan pidettyä palveluprosessin keskiössä. Lopuksi tarkastellaan myyntiprosessia ja sen nivomista yhteen palveluprosessin kanssa, jotta asiakkaalle voidaan tarjota parasta mahdollista palvelua.

Tämän opinnäytetyön tutkimusosuudessa analysoitiin asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja haastateltiin Varsinais-Suomen Auto-Centerin myyjiä, jotta yrityksen palveluprosessin kehittämiskohteet ja -ideat saadaan selville. Mittarina tässä tutkimuksessa käytetään asiakassuositusarvoa.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että suurimmat ongelmat löytyvät auton etsinnästä, koeajotapahtumasta, auton odotuksesta sekä jälkimarkkinoinnista. Tutkimuksessa löydettiin syitä ja kehitysehdotuksia näille keskiarvoja heikomman arvosanan saaneille asioille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste