Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuoren positiivisen mielenterveyden voimavarat : Voimatila Kuninkaanhaan koulussa hyvinvointipäivänä

Jäntti, Maija; Koskinen, Emmi (2018)

 
Avaa tiedosto
JanttiKoskinen.pdf (7.208Mt)
Lataukset: 


Jäntti, Maija
Koskinen, Emmi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188922
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa positiivista mielenterveyttä edistävä mielen hyvinvointi -piste Kuninkaanhaan koulun hyvinvointipäivässä. Mielen hyvinvointi -pisteen nimeksi muodostui Voimatila. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada nuoret innostumaan Voimatilassa järjestettävään osallistavaan toimintaan, auttaa nuoria pohtimaan omia arkisia voimavarojaan sekä katkaista nuorten hektinen kouluarki Kuninkaanhaan koulun hyvinvointipäivän teeman mukaisesti. Lisäksi tavoitteena oli, että opinnäytetyön tekijät kehittyvät nuorten ohjaamisessa ja projektityön tekemisessä.

Opinnäytetyö toteutettiin projektina yhdessä opinnäytetyöntilaajan – Kuninkaanhaan koulun kanssa. Koulussa järjestettiin hyvinvointi- ja terveyspäivä Kunkku relaa. Opinnäytetyön tekijät järjestivät mielen hyvinvointipisteen, Voimatilan, koulun 9. luokkalaisille oppilaille. Hyvinvointi – ja terveyspäivään osallistui myös muita toimijoita, jotka järjestivät omia erilaisia pisteitä vastaamaan yläkouluikäisten arkisia tarpeita.

Opinnäytetyön projektimenetelmänä käytettiin nuoria osallistavaa projektimenetelmää. Menetelmän avulla nuorten kynnystä osallistua Voimatilan toimintaan voitiin laskea. Osallistavan menetelmän avulla pyrittiin luomaan sellainen ilmapiiri, jossa jokainen uskaltaa ja kykenee osallistumaan omien voimavarojensa mukaan. Osallistavan menetelmän avulla kyettiin antamaan nuorille uusia näkökulmia ja ajattelumalleja. Tässä opinnäytetyössä osallistavan projektimenetelmän avulla nuoret saatiin aktiivisesti mukaan Voimatilan toimintaan. Nuoret saatiin innostumaan mukaan aktiivisina ryhmän jäseninä. Projektimenetelmänä käytettiin lisäksi Opiskelukykymallia, jonka pohjalta tuotettiin Voimavara-kortti nuorille jaettavaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste