• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Liiketoiminnan logistiikka
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Liiketoiminnan logistiikka
  • Näytä viite

Tuontiyksiköiden hallintaprosessi : DHL Freight (Finland) Oy

Kyllönen, Joel (2018)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Kyllonen_Joel.pdf (804.5Kt)
Lataukset: 


Kyllönen, Joel
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805209114
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kuvata yrityksen tuontiliikenneprosessin nykytilannetta sekä luoda mahdollisia kehitysehdotuksia ja -toimenpiteitä. Yksi tapa erottautua muista yrityksistä logistiikka-alan kovassa kilpailussa on laadukas toiminta ja DHL Freight haluaakin pysyä laadukkaana valintana asiakkailleen. Prosessien jatkuva kehittäminen auttaa tämän tavoitteen saavuttamisessa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitetään, mitä ovat prosessit, sekä määritellään laadun käsite. Lisäksi selvitetään yleisellä tasolla, mitä kaikkea liittyy Suomeen tulevaan tuontiliikenteeseen, sekä tarkastellaan saapuvien kuorma-autojen ja perävaunujen maahantulomääriä vuositasolla eri rajanylityspaikoilla ja satamissa.

Liikennevirta Ruotsista Suomeen on toimeksiantajalle merkittävää. Laadukkaan toiminnan ylläpitämiseksi kaikki kehitysideat ovat tarpeellisia, vaikka prosessi onkin jo valmiiksi toimiva. Työn empiirisessä osuudessa kuvataan toimeksiantajan tuontiprosessi Ruotsista Suomeen ja annetaan kehitysehdotuksia prosessiin.

Laadittu tuontiprosessin kirjallinen kuvaus auttaa uuden työntekijän perehdytyksessä. Prosessikuvaus, kehitysideat sekä teoriaosuudessa esitetyt prosessien kehittämiskonseptit puolestaan voivat olla apuna toimeksiantajalle prosessiin tulevaisuudessa tehtävissä kehitystoimenpiteissä. Työn tulokseksi saatiin myös kolme kirjallista ohjetta työntekijöille: kaksi asiakaspalveluohjetta ja yksi työohje. Näistä ohjeista on hyötyä niin kokeneille työntekijöille kuin uusien työntekijöiden perehdytyksessä.
 
Kokoelmat
  • Liiketoiminnan logistiikka
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus