Markkinasegmenttinä Contemporary fashion : Case: Butterfly Effect- jalkine- ja asustemalliston suunnittelu
Lauritsalo, Norma (2018)
Lauritsalo, Norma
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229488
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229488
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin muodin contemporary fashion -markkinasegmenttiä. Opinnäytetyössä keskitytään kansainväliseen suunnitteluun, trendeihin ja suunnittelijan inspiraatioon sekä suunnittelijaidentiteettiin. Markkinasegmenttiä ja kansainvälistä muotia tutkimalla pyrittiin määrittelemään contemporary fashion -segmentin mahdollinen naisasiakas. Tavoitteena oli suunnitella jalkine- ja asustemallisto contemporary fashion -segmentin naisasiakasryhmälle.
Suunnittelun lähtökohtia tutkittiin kirjallisten ja sähköisten materiaalien sekä asiantuntijahaastatteluiden pohjalta. Suunnitteluprosessia ja lopputulosta tutkittiin itsereflektion avulla.
Tuloksena opinnäytetyössä syntyi viiden jalkineen, kahden laukun ja kahden asustemallisto contemporary fashion -segmentin naisasiakasryhmälle. Mallisto on rohkea ja värikäs kokonaisuus. Mallistokartta sisältää trendi- ja inspiraatiokartat sekä asiakasprofiilit.
Suunnittelun lähtökohtia tutkittiin kirjallisten ja sähköisten materiaalien sekä asiantuntijahaastatteluiden pohjalta. Suunnitteluprosessia ja lopputulosta tutkittiin itsereflektion avulla.
Tuloksena opinnäytetyössä syntyi viiden jalkineen, kahden laukun ja kahden asustemallisto contemporary fashion -segmentin naisasiakasryhmälle. Mallisto on rohkea ja värikäs kokonaisuus. Mallistokartta sisältää trendi- ja inspiraatiokartat sekä asiakasprofiilit.