Dålig fiilis? : Hjälp att få #brafiilis – råd när man leder #brafiilis-grupper
Nyholm, Cathrin (2018)
Nyholm, Cathrin
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229521
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229521
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tutkimus pohjautuu Barnavårdsföreningenin #brafiilis ohjaajien haastatteluihin ja tarkkailuihin, joita olen tehnyt #brafiilis tunneilla kevään 2018 aikana. #brafiilis ohjelma, on kehitetty edistämään nuorten psyykkistä hyvinvointia, kohderyhmänä 13 viiva 15 vuotiaat nuoret.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda Barnavårdsföreningenin kokeneiden #brafiilis ohjaajien kokemuksia #brafiilis tuntien suunnittelun tueksi.
Tavoitteena on, luoda lopputuotteena luettelo tutkimuksen tuloksesta, jota toimeksiantaja Barnavårdsföreningen voisi käyttää #brafiilis manuaalin liitteenä.
Kysymyksiä joita käsitellään opinnäytetyössä ovat, voiko ohjaaja vaikuttaa ryhmän kehitykseen #brafiilis tuntien rakenteen ja oman asenteensa kautta, sekä mitkä ovat syyt, jos ryhmä ei kehity #brafiilis ohjelman aikana. Tutkin myös, mikä vaikuttaa ryhmän vointiin, ja miksi #brafiilis ohjelma on tärkeä.
Teoreettinen viitekehys koostuu pääasiallisesti Kognitiivisestä käyttäytymisterapiasta (KKT), mutta myös pedagogiikasta, teini-ikäisten aivokehityksestä ja ryhmädynamiikasta.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tutkimus pohjautuu Barnavårdsföreningenin #brafiilis ohjaajien haastatteluihin ja tarkkailuihin, joita olen tehnyt #brafiilis tunneilla kevään 2018 aikana. #brafiilis ohjelma, on kehitetty edistämään nuorten psyykkistä hyvinvointia, kohderyhmänä 13 viiva 15 vuotiaat nuoret.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda Barnavårdsföreningenin kokeneiden #brafiilis ohjaajien kokemuksia #brafiilis tuntien suunnittelun tueksi.
Tavoitteena on, luoda lopputuotteena luettelo tutkimuksen tuloksesta, jota toimeksiantaja Barnavårdsföreningen voisi käyttää #brafiilis manuaalin liitteenä.
Kysymyksiä joita käsitellään opinnäytetyössä ovat, voiko ohjaaja vaikuttaa ryhmän kehitykseen #brafiilis tuntien rakenteen ja oman asenteensa kautta, sekä mitkä ovat syyt, jos ryhmä ei kehity #brafiilis ohjelman aikana. Tutkin myös, mikä vaikuttaa ryhmän vointiin, ja miksi #brafiilis ohjelma on tärkeä.
Teoreettinen viitekehys koostuu pääasiallisesti Kognitiivisestä käyttäytymisterapiasta (KKT), mutta myös pedagogiikasta, teini-ikäisten aivokehityksestä ja ryhmädynamiikasta.