Papua-Uusi-Guinean imago matkailumaana
Sinisalo, Laura (2018)
Sinisalo, Laura
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249962
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249962
Tiivistelmä
Papua-Uusi-Guinea sijaitsee Uuden Guinean saarella, joka on maailman toiseksi suurin saari. Sen lisäksi valtiosta löytyy suuria määriä luonnonrikkauksia ja uskomattoman kaunis-ta luontoa. Luonto on suurilta osin sademetsää, jossa sijaitsee lukuisat maan kulttuuririkkaat heimot ja kielet. Papua-Uusi-Guinea on yksi maailman maista, josta löytyy vielä hyvinkin paljon alkuperäiskansoja, jotka elävät täysin eristyksissä länsimaailmasta. Heimojen joukos-ta löytyy maailmalla puhutut vielä olemassa olevat ihmissyöjät sekä muita mielenkiintoisia harvinaisuuksia.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu Haaga-Helian ammattikorkeakoulun matkailun koulutus-ohjelman päätöstyönä keväällä 2018. Tutkimuksen tavoitteena on tuoda esille Papua-uuden-Guinean elementtejä matkailumaana suomalaisten silmin.
Teoriaosuus koostuu imago-käsitteestä sekä siitä, miten matkailukohteen imago muodos-tuu. Imagon merkitys on matkailukohteelle suuri. Mitä selkeämpi imago on, sitä helpompi matkailijan on ymmärtää matkakohteen mahdollisuudet.
Maa ei ole kovin tunnettu suomalaisten matkailijoiden keskuudessa ja siksi tutkimukseen on kerätty suomalaisia, jotka ovat siellä vierailleet syystä tai toisesta. Tutkimuskeinona on käy-tetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelut ja blogikirjoitukset tuovat esille näkö-kulmia, jotka perustuvat Suomalaisen matkailijan arvoihin. Haastateltavia on 13 ja sen li-säksi aineistona on seitsemän blogikirjoitusta. Haastattelut on suoritettu kirjallisesti.
Tuloksissa tuodaan esille matkakohteen heikkoudet, vahvuudet, uhat ja mahdollisuudet. Johtopäätöksissä tulee esille kuinka maan vaarallisuudesta huolimatta se soveltuu hyvin seikkailunhaluisille ja varakkaimmille matkailijoille. Kaikista kehutuimmat elementit ovat selkeästi luonto ja ihmiset.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu Haaga-Helian ammattikorkeakoulun matkailun koulutus-ohjelman päätöstyönä keväällä 2018. Tutkimuksen tavoitteena on tuoda esille Papua-uuden-Guinean elementtejä matkailumaana suomalaisten silmin.
Teoriaosuus koostuu imago-käsitteestä sekä siitä, miten matkailukohteen imago muodos-tuu. Imagon merkitys on matkailukohteelle suuri. Mitä selkeämpi imago on, sitä helpompi matkailijan on ymmärtää matkakohteen mahdollisuudet.
Maa ei ole kovin tunnettu suomalaisten matkailijoiden keskuudessa ja siksi tutkimukseen on kerätty suomalaisia, jotka ovat siellä vierailleet syystä tai toisesta. Tutkimuskeinona on käy-tetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelut ja blogikirjoitukset tuovat esille näkö-kulmia, jotka perustuvat Suomalaisen matkailijan arvoihin. Haastateltavia on 13 ja sen li-säksi aineistona on seitsemän blogikirjoitusta. Haastattelut on suoritettu kirjallisesti.
Tuloksissa tuodaan esille matkakohteen heikkoudet, vahvuudet, uhat ja mahdollisuudet. Johtopäätöksissä tulee esille kuinka maan vaarallisuudesta huolimatta se soveltuu hyvin seikkailunhaluisille ja varakkaimmille matkailijoille. Kaikista kehutuimmat elementit ovat selkeästi luonto ja ihmiset.