Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuosisuunnittelu omalle yritykselle

Hyvönen, Suvi (2018)

 
Avaa tiedosto
Hyvonen_Suvi.pdf (2.313Mt)
Lataukset: 


Hyvönen, Suvi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188886
Tiivistelmä
Opinnäytteen tavoitteena oli tuottaa uusia kuoseja opinnäytteen tekijän aloittelevalle yritykselle, Ontsibuu Designille, ja löytää yrityksen näkökulmasta uusia mahdollisuuksia kuosien käyttämiseen tuotteissa. Opinnäytteen toivottiin antavan uutta energiaa yrityksen toiminnan jatkamiseen ja asiakaslähtöistä näkökulmaa yrityksen tuotevalikoiman laajentamiseen.

Kuosisuunnittelun suunnan löytämiseksi toteutettiin survey-tutkimus, jolla selvitettiin potentiaalisen asiakaskunnan mieltymyksiä ja kulutuskäyttäytymistä, kun tarkastelun kohteena ovat kuosilliset tuotteet. Verkkokyselynä toteutetussa tutkimuksessa selvisi, minkälaisia värejä ja aiheita asiakkaat suosivat kuosituotteissaan, missä tuotteissa he suosivat kuoseja yksivärisyyden sijaan ja mistä ja kenelle he hankkivat kuosituotteita. Vastaajien suosikkibrändeistä valittiin muutamia esimerkkejä, joiden kuoseista tehtiin analyysit, joiden perusteella voitiin myös tehdä päätelmiä asiakaskunnan mieltymyksistä. Tutkimustuloksien perusteella luotiin moodboardeja, joita käytettiin kuosisuunnittelun referensseinä. Kuosisuunnittelu toteutettiin digitaalisesti Adobe Illustrator -vektorigrafiikkaohjelmaa käyttäen.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi neljä uutta kuosia ja niiden käyttöehdotuksia. Kuosit ovat painettavissa digitaalipainotekniikalla. Kuosien värejä ja aiheita valittaessa otettiin huomioon asiakaskyselyn tulokset, jotta uusilla kuoseilla saataisiin tavoitettua kohderyhmä entistä laajemmin ja vastattua asiakkaiden toiveisiin aiempaa paremmin. Asiakaskyselyn tuloksia hyödynnettiin myös kuosien tuotteistamisessa, jotta yrityksen tuleva valikoima olisi asiakaskunnalle mieleinen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste