Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysmyynnin kehityssuunitelma Case Stockmann

Härkönen, Maria (2018)

Avaa tiedosto
Yritysmyynnin kehityssuunnitelma Case Stockmann.pdf (580.3Kt)
Lataukset: 


Härkönen, Maria
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052410090
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona vähittäiskauppaa harjoittavalle Stockmann Oyj Abp:n yritysmyynnille. Stockmannin yritysmyynti tapahtuu Helsingin keskustan tavaratalossa ja työllistää tällä hetkellä neljää työntekijää. Yritysmyynnin tavoitteena on auttaa yrityksiä löytämään heidän tarpeisiinsa sopivat tuotteet Stockmannin valikoimista. Suosituimmat tavara-alueet yritysmyynnissä ovat sekä miesten-, että naistenvaatteet sekä kodin osaston tuotteet. Opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä uusasiakashankinnan kehityssuunnitelma Stockmannin yritysmyynnin henkilökunnalle ja esimiehille.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta teoriaosuudesta, joiden avulla lukija saa kuvan B2B – asiakassuhteista sekä uusasiakashankinnasta. Ensimmäisessä teoriaosuudessa käsitellään muun muassa B2B – asiakkuuksien eri muotoja, kehitystä sekä suhteen ylläpidon mahdollistamiskeinoja. Toinen teoriakappale keskittyy uusasiakashankintaan, miten sitä konkreettisesti toteutetaan ja mitä toimintatapoja ja minkälaista paneutumista se vaatii yritykseltä.

Tuotoksessa keskitytään esittämään uusia ideoita yritysmyynnin toimintaan. Kehityssuunnitelma on tehty Power Point – esityksenä, jossa tuodaan esiin uusasiakashankinnan ja asiakassuhteen pysyvyyden mahdollistamiskeinot, jotka ovat sovellettu Stockmannin toimintatapoihin sopiviksi. Kehityssuunnitelman tavoitteena on tuoda lisää näkyvyyttä yritysmyynnille ja implementoida uusia ideoita ja varmuutta joka päiväiseen toimintaan ja työntekijöiden rutiiniin. Tavoitteena on myös, että kehitysideoiden käyttöönoton ja toteutuksen jälkeen, yritysmyynnin näkyvyys ja myynti kasvaisi.

Opinnäytetyö on toteutettu syksyn 2017 ja kevään 2018 aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste