Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media osana markkinointisuunnitelmaa

Koskinen, Antti; Panu, Joonas (2018)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Antti_Panu_Joonas.pdf (467.9Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Antti
Panu, Joonas
Turun ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510221
Tiivistelmä
Suurin osa ihmisistä käyttää nykyään erilaisia sosiaalisen median sivustoja, ja on luonnollista, että yritykset ja myöskin markkinoijat tekevät samaa. Sosiaalisen median markkinointi viittaa suoraan tai epäsuoraan markkinointiin, joka nostattaa tunnettavuutta, näkyvyyttä tai toimintaa yritykselle tai tuotteelle. Sosiaalisen median markkinointi tapahtuu erilaisilla sosiaalisen median sivuilla kuten esimerkiksi Facebookissa, Twitterissä, YouTubessa tai blogeissa. Se voi olla myös sisällön jakoa, tai verkostoitumista.

Tämä opinnäytetyö tehdään toimeksiantona Cora Keittiöt Oy:lle. Cora keittiöt Oy on erikoistunut keittiö- ja saniteettitilojen kalusteiden asentamiseen ja vähittäiskauppaan. Yrityksellä on kaksi liiketilaa, toinen Helsingissä ja toinen Salossa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, joka toimii suuntaviivana parantaakseen yrityksen sosiaalisen median markkinointi toimintoja.

Opinnäytetyö keskittyy sosiaalisen median sovelluksiin jotka kiinnostavat yritystä, ts. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter ja blogit. Teoreettinen viitekehys liittyvästä kirjallisuudesta, artikkeleita ja nettisivuista. Haastattelu toimeksiantajayrityksen tämän hetkisistä toimista lähetettiin sen edustajille, jotta saataisiin tietoa heidän tilanteestaan ja tavoitteistaan.

Yhdistämällä tietoa kirjallisuudesta ja yrityksen haastattelusta, rakennettiin perusta sosiaalisen median markkinointisuunnitelman luomiselle. Suunnitelman kehittämisprosessiin liittyi tilanneanalysointia sekä sosiaalisen mediamixin, tavoitteiden ja strategioiden määrittelemistä.

Laadittu markkinointisuunnitelma sisältää ohjeita siitä miten käyttää erilaisia sosiaalisen median sovelluksia, se esittelee kriisin hallintaa ja sosiaalisen median sisältöpankin jonne voi laittaa valmista sisältöä odottamaan postaamista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste