Markkinointisuunnitelma Techvision Ay:lle
Saarinen, Mikko (2010)
Saarinen, Mikko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199901
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199901
Tiivistelmä
Jokaisella yrityksellä tulee olla markkinointisuunnitelma, sillä yksikään yritys ei ole olemassa ilman myyntiä ja myyntiä ei ole ilman markkinointia. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää markkinointisuunnitelman teoreettista kehystä ja samalla luoda markkinointisuunnitelma Techvision Ay:lle. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä.
Opinnäytetyön kirjallisuuden avulla selvitettiin markkinoinnin perusteita ja tunnetuimpia teorioita, joita hyödynnettiin markkinointisuunnitelmaa tehtäessä. Työn toiminnallinen osuus koostuu Techvision Ay:n markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena ilmeni, että vaikka suunnitelma on tehty pienelle yritykselle, niin samat markkinoinnin perusperiaatteet ja teoriat pätevät kaiken kokoisille yrityksille. Lisäksi voidaan sanoa, että omalla tekemisellä voidaan vaikuttaa paljon yrityksen markkinointitoimenpiteisiin sekä imagon luomiseen.
Markkinointisuunnitelman tuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa Techvisionin päivittäisessä liiketoiminnassa, etenkin myynnissä ja markkinoinnissa. Techvision voi hyödyntää opinnäytetyötä myös lähitulevaisuudessa, kun yritys aloittaa kehittämään uutta markkinointistrategiaansa ja markkinointiin liittyviä toimenpiteitä.
Opinnäytetyön kirjallisuuden avulla selvitettiin markkinoinnin perusteita ja tunnetuimpia teorioita, joita hyödynnettiin markkinointisuunnitelmaa tehtäessä. Työn toiminnallinen osuus koostuu Techvision Ay:n markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena ilmeni, että vaikka suunnitelma on tehty pienelle yritykselle, niin samat markkinoinnin perusperiaatteet ja teoriat pätevät kaiken kokoisille yrityksille. Lisäksi voidaan sanoa, että omalla tekemisellä voidaan vaikuttaa paljon yrityksen markkinointitoimenpiteisiin sekä imagon luomiseen.
Markkinointisuunnitelman tuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa Techvisionin päivittäisessä liiketoiminnassa, etenkin myynnissä ja markkinoinnissa. Techvision voi hyödyntää opinnäytetyötä myös lähitulevaisuudessa, kun yritys aloittaa kehittämään uutta markkinointistrategiaansa ja markkinointiin liittyviä toimenpiteitä.