Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Boost Your Business Event 2016 -tapahtuman markkinointi

Mekhane, Noura (2018)

 
Avaa tiedosto
Mekhane_Noura.pdf (4.398Mt)
Lataukset: 


Mekhane, Noura
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510312
Tiivistelmä
Tapahtumia järjestetään kaiken aikaa enemmän ja enemmän. Koko ajan digitalisoituvammassa yhteiskunnassa kasvokkain kohtaamisen merkitys ja vaikutus korostuu. Miten markkinoija saa osallistujan huomion jatkuvassa viestivirrassa ja vakuuttaa hänet siitä, että juuri tähän tapahtumaansa kannattaa osallistua? Miten saada mahdollinen osallistuja sitoutumaan, innostumaan ja uskomaan, että tapahtuma hyödyttää juuri häntä niin, että hän tulee paikalle tapahtumaan?

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Boost Your Business Event 2016 -tapahtuman markkinointi, kuvata kuinka tapahtuman markkinointi yleisölle toteutettiin sekä tutkia markkinoinnin toteutuksen onnistumista. Tavoitteena oli myös se, että opinnäytetyö voi toimia muistilistana seuraavan tapahtuman markkinointisuunnitelman teossa toimeksiantajalle. Työ ei sisällä muuta tapahtumatyötä, viestintää, koordinointia ja tapahtumajärjestelyjä.

Työn tietoperustassa käydään läpi tapahtuman markkinoinnin suunnittelun vaiheet sisältäen tavoitteen, kohderyhmän, kanavat ja budjetin. Tapahtuman markkinoinnin suunnittelun perusta on kohderyhmän valinnassa ja tavoitteiden asettamisessa. Positiointi, tapahtuman erityisyyden esille tuonti muihin kilpailijoihin verrattuna sekä tapahtuman vieraille tuoman hyödyn kirkastaminen ja tuominen markkinoinnin keskiöön on olennaista.

Markkinoinnin suunnitteluvaiheiden jälkeen työssä esitellään tapahtuman markkinoinnin toteutusta nostaen esille kiinnostavimpia toteutettuja markkinointitoimia, kuten videokampanjan, sosiaalisen median ja verkostojen hyödyntämistä sekä lehdistötiedotetta. Tapahtuman markkinointi toteutettiin englanniksi. Teoriapohjana on käytetty tapahtuman markkinoinnin, tapahtumamarkkinoinnin ja -tuotannon sekä digitaalisen markkinoinnin kirjallisuutta, digitaalisia julkaisuja, webinaaria ja haastattelua.

Tapahtuman markkinoinnin suunnitteluun kannattaa panostaa ja varata aikaa. Tapahtuman markkinointi olisi hyvä aloittaa hyvissä ajoin ennen tapahtumaa, jotta ehditään tavoittaa ja sitouttaa tarpeeksi suuri yleisö. Tapahtuman sijainti ja aika kannattaa valita huolella varmistaen, että samana päivänä ei ole kilpailevia tapahtumia samoille kohderyhmille. Videot tavoittavat ja leviävät hyvin sosiaalisessa mediassa ja niiden käyttö tapahtumien markkinoinnissa on suotavaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste