Sosiaalisen median markkinoinnin kehittämissuunnitelma Shopnordicolle
Kasslin, Henna (2018)
Kasslin, Henna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610428
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tehty toimeksiantona pohjoismaiseen sisustukseen ja designiin keskittyvälle verkkokauppa Shopnordicolle. Kyse on sosiaalisen median markkinoinnin kehittämissuunnitelmasta ja sen tarkoituksena oli kartoittaa yrityksen tämänhetkistä tilannetta, vertailla kilpailevien yritysten toimintaa vastaavissa sosiaalisen median kanavissa, sekä tehdä johtopäätöksiä ja antaa kehittämisehdotuksia kanavien käytön parantamiseksi.
Työn teoreettinen viitekehys muodostuu sosiaalisesta mediasta ja sosiaalisen median markkinointistrategiasta ja siitä, miksi yrityksille on lähes elinehto olla läsnä sosiaalisessa mediassa nykypäivänä. Teoriaosiossa käydään myös lyhyesti läpi produktille olennaisimmat sosiaalisen median kanavat ja miksi on tärkeää, että yrityksillä on verkkomarkkinointistrategia. Siinä puhutaan myös erilaisista markkinointistrategioista, sekä markkinoinnista sosiaalisessa mediassa.
Työn teoreettinen viitekehys muodostuu sosiaalisesta mediasta ja sosiaalisen median markkinointistrategiasta ja siitä, miksi yrityksille on lähes elinehto olla läsnä sosiaalisessa mediassa nykypäivänä. Teoriaosiossa käydään myös lyhyesti läpi produktille olennaisimmat sosiaalisen median kanavat ja miksi on tärkeää, että yrityksillä on verkkomarkkinointistrategia. Siinä puhutaan myös erilaisista markkinointistrategioista, sekä markkinoinnista sosiaalisessa mediassa.