Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Slovenialaisen Terme Šmarješke Toplice kylpylähotellin näkyvyyden lisääminen suomalaisilla markkinoilla

Eriksson, Jennifer (2018)

Avaa tiedosto
Eriksson Jennifer ONT.pdf (2.035Mt)
Lataukset: 


Eriksson, Jennifer
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052710466
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka Sloveniassa sijaitsevaa Terme Šmarješke Toplice kylpylähotellia saisi tuotua enemmän esille suomalaisilla markkinoilla ja myytyä enemmän suomalaisille asiakkaille. Työ toteutetaan omasta aloitteesta slovenialaiselle Terme Krka nimiselle lääke- ja matkailuyritykselle, joka omistaa Terme Šmarješke Toplice kylpylähotellin. Terme Krkan kanssa on sovittu työn toteutuksesta.

Työn tietoperustaosiossa esitellään ensin Terme Krka sekä Terme Šmarješke Toplice. Sen jälkeen esitellään muutama kohteen kilpailija, ja käydään läpi, minkälaista yhteistyötä Terme Šmarješke Toplice on aiemmin tehnyt suomalaisten toimijoiden kanssa, ja minkälaista yhteistyö nykyään on. Seuraavaksi käydään läpi matkailutuotetta, millainen se on, ja kuinka sitä markkinoidaan, sekä matkailumatkailumarkkinointia ja myynninedistämistä. Sitten käydään läpi wellness-matkailua, mitä wellness tarkoittaa, minkälaisia ovat wellness-matkailutuotteet, millainen on wellness-matkailija, sekä wellness-matkailun historia ja nykypäivä, ja minkälaisia trendejä wellness-matkailussa on.

Työ on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus, ja tutkimusmenetelmä on puolistrukturoitu haastattelu. Haastatteluita oli kahdeksan kappaletta. Haastatteluilla haluttiin saada selville vastaajien matkailutottumuksia ja -mieltymyksiä, esim. kuinka usein he matkustavat ja kenen kanssa, onko heillä tiettyä budjettia matkalle, sekä mitä kanavia he käyttävät etsiessään tietoa lomakohteista. Haastattelussa esiteltiin Terme Šmarješke Toplice ja heidän SlimFit ohjelmapakettinsa, ja haluttiin selvittää, kiinnostuivatko vastaajat kohteesta, olisivatko he halukkaita varaamaan SlimFit ohjelman, ja minkä hintaiseksi he arvioisivat ohjelman. Näiden kysymysten tarkoituksena oli selvittää, onko kohde ja/tai ohjelmapaketti suomalaiselle matkailijalle houkutteleva, ja onko ohjelmapaketti hinnoiteltu sopivasti.

Haastatteluissa saatiin selville, että vastaajat matkustavat ulkomaille useamman kerran vuodessa, he matkustavat perheen tai ystävien kanssa, välillä myös yksin, vastaajista vain yksi asettaa matkalle budjetin, muut vertailevat silti hieman hintoja, ja he etsivät tietoa internetistä, ja matkan varattuaan saattavat ostaa kohteen matkaoppaan. Terme Šmarješke Toplice oli kohteena yhtä vastaajaa lukuun ottamatta vastaajien mielestä kiinnostava, mutta yhtä vastaajaa lukuun ottamatta kukaan ei varaisi SlimFit ohjelmaa sellaisenaan.

Kukaan vastaajista ei aiemmin ollut kuullut Terme Šmarješke Toplicesta, joten kehitysehdotuksena yritykselle on, että heidän kannattaa parantaa näkyvyyttään suomalaiselle matkailijalle esimerkiksi yhteistyöllä suomalaisten matkatoimistojen kautta. Koska SlimFit ohjelma ei ollut vastaajille houkutteleva, suosittelen, että ohjelmaa voisi varioida antamalla matkailijalle vaihtoehtoisen ohjelmapaketin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste