Asiakastyytyväisyys Sale Vanha-Ulvilassa
Lintula, Jukka-Ville (2018)
Lintula, Jukka-Ville
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510328
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510328
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Sale Vanha-Ulvilan asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyötyö on kvantitatiivinen kyselytutkimus. Asiakastyytyväisyyttä tutkittiin strukturoidulla kyselylomakkeella. Kysymykset käsittelivät asiakaspalvelua, myymälää, asiakkaan vaikutusmahdollisuuksia sekä saavutettavuutta.
Työn teoriaosa perustuu kirjallisuuteen markkinointimixistä, markkinoinnin 4P-mallista, vähittäiskaupan kilpailukeinoista, asiakastyytyväisyydestä, markkinointitut-kimuksesta, kaupan toimialasta ja sen kehityksestä.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista menetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Lomakkeita jaettiin kaupassa 4 päivän ajan 274 kappaletta. Vastauksia kyselyyn saatiin 134 kappaletta.
Työn tutkimusosa esittelee tutkimustulokset ja käsittelee niitä työn teoriaosan avulla.
Työn teoriaosa perustuu kirjallisuuteen markkinointimixistä, markkinoinnin 4P-mallista, vähittäiskaupan kilpailukeinoista, asiakastyytyväisyydestä, markkinointitut-kimuksesta, kaupan toimialasta ja sen kehityksestä.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista menetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Lomakkeita jaettiin kaupassa 4 päivän ajan 274 kappaletta. Vastauksia kyselyyn saatiin 134 kappaletta.
Työn tutkimusosa esittelee tutkimustulokset ja käsittelee niitä työn teoriaosan avulla.