Tapahtumamarkkinointi Saaren kartanolla : Joulumaa-tapahtuman näkyvyyden merkitys koulutuksen järjestäjän näkökulmasta
Päivähonka, Jenni (2018)
Päivähonka, Jenni
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910788
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän Mäntsälä Saaren kartanon yksikön järjestämän Joulumaa tapahtuman markkinoinnin tarkastelu sekä tapahtuman näkyvyyden merkityksen korostaminen koulutuksen järjestäjänä. Työn keskeisenä sisältönä on pohtia tapahtumamarkkinointia sekä tapahtuman järjestämistä.
Joulumaa tapahtumana on oppilaitoksella tullut uudistumisen ikään ja opinnäytetyöllä haetaan uusia tuulia sekä näkyvyyttä koulutuksen järjestäjänä. Tapahtumaa on järjestetty jo yhdeksäntoista vuoden ajan Mäntsälässä Saaren kartanolla. Tapahtuma on yksi Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän isoimmista tapahtumista, jotka järjestetään projektioppimisella opiskelijavoimin. Tapahtumassa käy vuosittain noin 25000 ihmistä ja tämän työn kautta haemme uutta suuntaa ja markkinoinnillista näkökulmaa sekä toimintatapaa tapahtumaan.
Opinnäytetyön tekemisen pohjaksi on toteutettu joulumaa-tapahtumassa 2016 asiakaskysely. Opiskelijoiden ja henkilökunnan sitoutuminen tapahtumaan oli vahvaa. Kehittämiskohteina olivat viestinnän kehittäminen ja palvelujen uudistaminen.
Opinnäytetyö tuotti uutta tietoa markkinointiin ja toimintatapoja hyviin uusiin käytänteisiin asiakaskokemuksien perusteella. Työn avulla pyritään myös näkyvyyden lisäämiseen ja koulutuksen markkinointiin tapahtuman järjestäjänä.
Opinnäytetyö antaa uusia tuloksia, johtopäätöksiä, malleja sekä toteutustapoja tuleviin Joulumaa-tapahtumiin Mäntsälän Saaren kartanolle.
Joulumaa tapahtumana on oppilaitoksella tullut uudistumisen ikään ja opinnäytetyöllä haetaan uusia tuulia sekä näkyvyyttä koulutuksen järjestäjänä. Tapahtumaa on järjestetty jo yhdeksäntoista vuoden ajan Mäntsälässä Saaren kartanolla. Tapahtuma on yksi Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän isoimmista tapahtumista, jotka järjestetään projektioppimisella opiskelijavoimin. Tapahtumassa käy vuosittain noin 25000 ihmistä ja tämän työn kautta haemme uutta suuntaa ja markkinoinnillista näkökulmaa sekä toimintatapaa tapahtumaan.
Opinnäytetyön tekemisen pohjaksi on toteutettu joulumaa-tapahtumassa 2016 asiakaskysely. Opiskelijoiden ja henkilökunnan sitoutuminen tapahtumaan oli vahvaa. Kehittämiskohteina olivat viestinnän kehittäminen ja palvelujen uudistaminen.
Opinnäytetyö tuotti uutta tietoa markkinointiin ja toimintatapoja hyviin uusiin käytänteisiin asiakaskokemuksien perusteella. Työn avulla pyritään myös näkyvyyden lisäämiseen ja koulutuksen markkinointiin tapahtuman järjestäjänä.
Opinnäytetyö antaa uusia tuloksia, johtopäätöksiä, malleja sekä toteutustapoja tuleviin Joulumaa-tapahtumiin Mäntsälän Saaren kartanolle.