Matkatoimisto Veranaturan markkinointisuunnitelma
Simonen, Jali (2018)
Simonen, Jali
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910774
Tiivistelmä
Tämän produktityyppisen opinnäytetyön tarkoituksena on luoda suggestiivinen markkinointisuunnitelma verkossa toimivalle matkatoimisto Veranaturalle. Toimeksiantajalla ei ole olemassa olevaa markkinointia tukevaa suunnitelmaa, joten tämä työ toimii yritykselle ensimmäisenä. Työ aloitettiin vuoden 2017 elokuussa ja se valmistui viimeiseen muotoonsa vuoden 2018 toukokuussa.
Työ on jaettu kahteen pääasialliseen osaan, joista ensimmäisessä on työn teoriaosuus ja toisena työn toiminnallinen osuus eli produkti. Työn teoriaosassa käsitellään markkinoinnin teoriaa, sen kilpailukeinoja sekä erilaisia markkinointikanavia, kuin myös markkinointisuunnitelman teoriaa. Työn toinen osuus sisältää työn syntyneen produktin, toisin sanoen Veranaturan markkinointisuunnitelman, jossa on esitelty yritykselle tehdyt lähtökohta-analyysit sekä strategiset toimet, joiden avulla yritys pyrkii sille asetettuihin tavoitteisiin. Työn produkti sisältää yritykselle laaditut tavoitteet, lähtökohta-analyysit, strategiat ja taktiikat sekä seuran-tatoimet.
Työn teoriaosuus on kirjoitettu akateemisia lähteitä sekä verkkojulkaisuja apuna käyttäen, jotka ovat nähtävissä työn lopussa. Työn toiminnallinen osuus pohjautuu vahvasti työn teoriaan sekä kirjoittajan tietoihin. Lopputuloksena on toimeksiantajalle laadittu markkinointisuunnitelma, joka pyrkii auttamaan yritystä saavuttamaan sen tavoitteet.
Työ on jaettu kahteen pääasialliseen osaan, joista ensimmäisessä on työn teoriaosuus ja toisena työn toiminnallinen osuus eli produkti. Työn teoriaosassa käsitellään markkinoinnin teoriaa, sen kilpailukeinoja sekä erilaisia markkinointikanavia, kuin myös markkinointisuunnitelman teoriaa. Työn toinen osuus sisältää työn syntyneen produktin, toisin sanoen Veranaturan markkinointisuunnitelman, jossa on esitelty yritykselle tehdyt lähtökohta-analyysit sekä strategiset toimet, joiden avulla yritys pyrkii sille asetettuihin tavoitteisiin. Työn produkti sisältää yritykselle laaditut tavoitteet, lähtökohta-analyysit, strategiat ja taktiikat sekä seuran-tatoimet.
Työn teoriaosuus on kirjoitettu akateemisia lähteitä sekä verkkojulkaisuja apuna käyttäen, jotka ovat nähtävissä työn lopussa. Työn toiminnallinen osuus pohjautuu vahvasti työn teoriaan sekä kirjoittajan tietoihin. Lopputuloksena on toimeksiantajalle laadittu markkinointisuunnitelma, joka pyrkii auttamaan yritystä saavuttamaan sen tavoitteet.