Stefan’s Steakhouse : Sosiaalisen median mainoskampanja
Papinsaari, Maiju (2018)
Papinsaari, Maiju
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810721
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810721
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkoituksena oli kehittää Stefan’s Steakhouse-ravintolan digitaalista markkinointiprosessia sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin avulla. Tavoitteena oli saada näkyvyyttä ravintolalla Naistenpäivän Facebook-kilpailun avulla ja näin lisätä ravintolan liikevaihtoa hiljaisena aikana. Tehtävänä oli käyttää kvalitatiivista tutkimusmuotoa ja näin hyödyntää digitaalista markkinointia ja digitaalista markkinointiviestintää luoden tehokas Facebook-kilpailu, jolla saavutettaisiin potentiaalisia asiakkaita.
Opinnäytetyön Naistenpäivän Facebook-kilpailun lopputulos saavutti suuren suosion ja ylitti kaikkien odotukset. Kilpailulle ennustettiin noin tuhat tykkääjää ja lopputuloksena se saavutti yli 6,7 tuhatta tykkääjää, 8,2 tuhatta kommenttia sekä 129 jakamiskertaa. Sitä verrattiin Ystävänpäivän Facebook-julkaisuun, jolla oli tavoitettu 1349 käyttäjää, kun taas Naistenpäivän -kilpailulla tavoitettiin huikeat 249 043 käyttäjää.
Kehittämisehdotuksina Stefan’s Steakhouse-ravintolaan oli jatkaa Facebookin päivittä-mistä vähintään kerran viikossa ja herättää ensi kesänä ravintolan Instagram-tili taas uuteen hehkuunsa tämän opinnäytetyön tekijän toimesta.
Opinnäytetyön Naistenpäivän Facebook-kilpailun lopputulos saavutti suuren suosion ja ylitti kaikkien odotukset. Kilpailulle ennustettiin noin tuhat tykkääjää ja lopputuloksena se saavutti yli 6,7 tuhatta tykkääjää, 8,2 tuhatta kommenttia sekä 129 jakamiskertaa. Sitä verrattiin Ystävänpäivän Facebook-julkaisuun, jolla oli tavoitettu 1349 käyttäjää, kun taas Naistenpäivän -kilpailulla tavoitettiin huikeat 249 043 käyttäjää.
Kehittämisehdotuksina Stefan’s Steakhouse-ravintolaan oli jatkaa Facebookin päivittä-mistä vähintään kerran viikossa ja herättää ensi kesänä ravintolan Instagram-tili taas uuteen hehkuunsa tämän opinnäytetyön tekijän toimesta.