Markkinointiviestintäsuunnitelma Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:lle
Viherranta, Tiia (2018)
Viherranta, Tiia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910807
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on osa Haaga-Helian Liiketalouden koulutusohjelmaa. Opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintäsuunnitelman suunnittelua ja toteuttamista Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:lle. Helsingissä sijaitseva yhdistys on voittoa tavoittelematon. Yhdistys toimii Haaga-Helian liiketalouden ja myynnin sekä kansainvälisen liiketalouden opiskelijoiden edunvalvojana ja palvelujärjestönä. Idea opinnäytetyölle syntyi työskennellessäni
Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:n hallituksessa. Opinnäytetyö laadittiin ja toteutettiin keväällä 2018. Työ on laadultaan toiminnallinen. Työ etenee vetoketjuperiaatteen mukaisesti eli jokainen aihe käydään kerrallaan läpi, sisältäen sekä teoriaperustan, että siihen perustuvan pohdinnan. Työn tavoitteena on yhdistyksen markkinointiviestinnän suunnittelu sekä graafisen ohjeistuksen,
räätälöidyn PowerPoint-teeman, sosiaalisen median strategisen ohjeistuksen ja markkinointiviestintäsuunnitelman tuottaminen. Opinnäytetyössä selvitettiin teorian avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin kulkua. Opinnäytetyössä keskityttiin laatimaan Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:lle lähtökohta-analyysit, asetettiin tavoitteet, määriteltiin kohderyhmä, resurssit, valittiin
markkinointiviestintäkanavat sekä digitaalisen markkinointiviestinnälle että sosiaalisen medialle. Suunnitelmien pohjalta laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma sekä toimintaa tukevat
työkalut. Työn tuloksena on valmis markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka pohjalta yhdistys voi kehittää sekä toteuttaa jäsenistölleen kohdistuvaa viestintää sekä tehostaa omaa päivittäistä työskentelyään.
Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:n hallituksessa. Opinnäytetyö laadittiin ja toteutettiin keväällä 2018. Työ on laadultaan toiminnallinen. Työ etenee vetoketjuperiaatteen mukaisesti eli jokainen aihe käydään kerrallaan läpi, sisältäen sekä teoriaperustan, että siihen perustuvan pohdinnan. Työn tavoitteena on yhdistyksen markkinointiviestinnän suunnittelu sekä graafisen ohjeistuksen,
räätälöidyn PowerPoint-teeman, sosiaalisen median strategisen ohjeistuksen ja markkinointiviestintäsuunnitelman tuottaminen. Opinnäytetyössä selvitettiin teorian avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin kulkua. Opinnäytetyössä keskityttiin laatimaan Haaga-Helian liiketalouden opiskelijat Talko ry:lle lähtökohta-analyysit, asetettiin tavoitteet, määriteltiin kohderyhmä, resurssit, valittiin
markkinointiviestintäkanavat sekä digitaalisen markkinointiviestinnälle että sosiaalisen medialle. Suunnitelmien pohjalta laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma sekä toimintaa tukevat
työkalut. Työn tuloksena on valmis markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka pohjalta yhdistys voi kehittää sekä toteuttaa jäsenistölleen kohdistuvaa viestintää sekä tehostaa omaa päivittäistä työskentelyään.