What triggers the user to click for the first time on a social media advertisement? Customer-based study for pm2am Student Trips
Aalto, Aleksi (2018)
Aalto, Aleksi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910874
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on tehty matkailualan yhtiölle pm2am Student Trips. Tarkoituksena on selvittää mikä saa tekemään ensimmäisen klikkauksen sosiaalisen median mainokseen. Tutkimus keskittyy yhtiöön joka toimii B2C online markkinoilla ja kysely on tehty olemassa olevalle asiakaskunnalle. Tavoite on saada selville mitkä ovat asiakkaan preferenssi markkinointiin, jotta saadaan parempi ymmärrys asiasta ja täten voidaan kehittää yhtiön markkinointistrategiaa. Tässä tutkimuksessa haastattelija käytti laadullisen ja määrällisen tutkielman yhdistelmää. Haastattelun vastakset antoivat tietoa, jotta yhtiö voi analysoida tuottavia sosiaalisen median markkinointikampanjoita.