Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Autokorjaamon taloudellisen tuloksen parantaminen

Haapala, Elisa (2018)

 
Avaa tiedosto
Haapala_Elisa.pdf (1.525Mt)
Lataukset: 


Haapala, Elisa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910936
Tiivistelmä
Opinnäytetyön on tilannut pirkanmaalainen autokorjaamo, joka tavoittelee tuloksen parantamista tulevia investointeja varten. Työn tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle käytännön ratkaisuja tuloksen parantamiseksi. Tarkoituksena oli tutkia korjaamon tuloslaskelmia ja toiminnanohjausjärjestelmästä saatavia raportteja sekä ottaa selvää kulu- ja tuottorakenteesta.

Opinnäytetyössä esitellään yrityksen tulokseen vaikuttavia tekijöitä, joita ovat taloudellinen tulos, tehokkuus, laatu, asiakastyytyväisyys ja henkilöstön tyytyväisyys. Näiden osaalueiden merkitys tulokseen esitellään työn teoriaosuudessa. Kaikki osa-alueet vaikuttavat korjaamon tuloksen muodostumiseen, mutta työn painopiste on taloudellisen tuloksen tunnuslukujen käsittelyssä. Työssä käsitellään myös korjaamon huollon ydinprosessin merkitystä tulokseen, sen ongelmakohtia ja esitetään ratkaisuja ongelmiin.

Työ aloitettiin arvioimalla korjaamon kannattavuuden nykytilannetta. Arvion pohjalta on tehty vaikutusanalyysit eri muuttujilla. Työssä on tuotettu erilaisia vaihtoehtoja tuloksen parantamiseksi, joita toimeksiantaja voi käyttää toiminnan suunnittelussa. Työssä todetaan, että toimeksiantajan asettamaan tavoitteeseen päästään, kun tuntiveloitusta nostetaan 4 euroa, varaosien myyntikatetta parannetaan 3 % ja käyttöaste nostetaan 85 prosenttiin. Prosesseja parantamalla ja käyttöastetta nostamalla päästään parempiin tuloksiin kuin pelkästään hintoja nostamalla. Laskettavissa olevien ehdotusten lisäksi työssä on annettu kehitysehdotukset myös laadun, asiakastyytyväisyyden ja henkilöstön tyytyväisyyden ja motivaation parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste