Asiakastyytyväisyystutkimus itsepalvelukassojen käyttäjistä : Case K-Citymarket Kokkola
Peltokorpi, Saara (2018)
Peltokorpi, Saara
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011217
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011217
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä itsepalvelukassoista K-Citymarket Kokkolassa. Selvitys tehtiin kyselynä asiakkaille. Tulokset on esitelty taulukoin ja diagrammein.
Teoriaosuudessa käsitellään vähittäiskauppaa Suomessa, sen historiaa, nykypäivää ja tulevaisuutta sekä lyhyesti Kesko-konsernia ja K-Citymarket Kokkolaa. Asiakaspalveluun ja itsepalveluun syvennytään tarkemmin. Itsepalvelu on nykyaikaa ja tulevaisuudessa kasvava palvelun muoto. Opinnäytetyön lopussa on käyty tutkimuksen tulokset kattavasti läpi.
Teoriaosuudessa käsitellään vähittäiskauppaa Suomessa, sen historiaa, nykypäivää ja tulevaisuutta sekä lyhyesti Kesko-konsernia ja K-Citymarket Kokkolaa. Asiakaspalveluun ja itsepalveluun syvennytään tarkemmin. Itsepalvelu on nykyaikaa ja tulevaisuudessa kasvava palvelun muoto. Opinnäytetyön lopussa on käyty tutkimuksen tulokset kattavasti läpi.