Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yritys X:n asiakashankinta- ja myyntihenkilöstön käsitykset työhyvinvoinnistaan

Aakko, Henry (2018)

 
Avaa tiedosto
Aakko_Henry.pdf (550.0Kt)
Lataukset: 


Aakko, Henry
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011255
Tiivistelmä
Työhyvinvointi on kokonaisuus ja se muodostuu työstä ja sen mielekkyydestä, terveellisyydestä, turvallisuudesta ja se syntyy pääasiassa työn arjessa. Työhyvinvointi vaikuttaa moniin asioihin, esimerkiksi työssä jaksaminen paranee hyvinvoinnin kasvaessa ja työn tuottavuus sekä työhön sitoutuminen kasvavat sairauspoissaolojen määrän laskiessa. Työhyvinvointia edistävä työ on pitkäjänteistä ja vaatii panostuksia niin työnantajalta kuin työntekijältä.

Tässä opinnäytetyössä käsitellään Yritys X:n asiakashankinta- ja myyntihenkilöstön työhyvinvointia. Pääongelmana oli selvittää, millaisia käsityksiä Yritys X:n asiakashankinta- ja myyntihenkilöstöllä on työhyvinvoinnistaan. Alaongelmina oli selvittää, millaisia käsityksiä asiakashankinta- ja myyntihenkilöstöllä on työstään, työyhteisöstään, organisaation viestinnästä sekä esimiestyöstä ja niiden vaikutuksista työhyvinvointiin. Teoriaosuudessa käsiteltiin työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä ja sen historiaa, nykytilaa, lainsäädäntöä, kehittämistä sekä erilaisia työhyvinvoinnin malleja.

Empiirinen tutkimus toteutettiin internet-kyselyllä Yritys X:n asiakashankinta- ja myyntihenkilöstölle. Kysely lähetettiin 25 henkilölle ja vastauksia saatiin 18 henkilöltä, vastausprosentti oli näin ollen 72.

Tutkimustulokset osoittivat, että Yritys X:n asiakashankinta- ja myyntihenkilöstön käsitykset työhyvinvoinnistaan ovat myönteiset. Vastaajien mukaan he pitävät työtään mielekkäänä. Asiakashankinta- ja myyntihenkilöstö tulee hyvin toimeen työkavereiden kanssa sekä työympäristö koetaan turvalliseksi. Viestinnässä organisaation sisällä vastaajat näkevät eniten kehitettävää. Tiedonkulku työntekijöiden ja esimiesten välillä ei ole kovin sujuvaa. Vastaajien mukaan työntekijät tietävät mitä esimiehet odottavat heiltä sekä työntekijät saavat tukea tarpeen vaatiessa. Asiakashankinta- ja myyntihenkilöstötiimin ollessa Oulussa suuri, tiimiin kuuluvat kaipasivat yhteisiä urheilumahdollisuuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste