Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media pk-yrityksen markkinoinnin tukena

Puustinen, Sanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Puustinen_Sanna.pdf (871.7Kt)
Lataukset: 


Puustinen, Sanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111550
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheeksi valittiin sosiaalinen media pk-yritysten markkinoinnissa. Työn aikana toteutettiin tutkimus, jonka avulla oli tavoitteena selvittää, mitä sosiaalisen median kanavia yritykset käyttävät markkinoinnissa, miksi he ovat päätyneet juuri niihin kanaviin sekä minkälaista hyötyä he kokevat käytössään olevista kanavista olevan. Tutkimuksen kohderyhmä rajattiin Suomalaisiin ravintola-alan yrityksiin.

Työssä käydään aluksi läpi sosiaalista mediaa yleisesti sekä sen käyttöä markkinoinnissa, joiden lisäksi sosiaalisen median käytön mukanaan tuomia haasteita sekä hyötyjä ja mahdollisuuksia. Näiden lisäksi esitellään lyhyesti suosituimpia ja tunnetuimpia sosiaalisen median kanavia sekä käydään läpi tilastoja eri palveluiden käyttäjämääristä. Työssä esitellään lisäksi lyhyesti aikaisempia samaan aihealueeseen liittyviä tutkimuksia.

Tutkimus päätettiin toteuttaa kyselytutkimuksena Internetissä. Linkki tutkimukseen lähetettiin sähköpostitse satunnaisesti valituille ravintola-alan yrityksille.

Tulosten mukaan suurin osa vastaajista oli jo mukana sosiaalisen median kanavissa. Valtaosa vastaajista koki sosiaalisen median olevan tärkeä apu markkinoinnissa nykypäivänä, mutta mukaan mahtui myös pari vastustajaa. Useimmissa tapauksissa yritysten tavoitteina oli saavuttaa sosiaalisella medialla uusia asiakkaita sekä lisää näkyvyyttä yritykselle itselleen.

Tutkimuksen tulokset olivat lähellä sitä mitä odotettiin, riippumatta siitä, että vastaajamäärä jäi melko pieneksi. Jatkossa tutkimusta on mahdollista jatkaa eteenpäin, jotta saadaan lisää tietoa ja voidaan yleistää tuloksia mahdollisesti koko toimialalle. Tutkimuksen tuloksia voi lisäksi hyödyntää esimerkiksi sosiaalisen median kanavien kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste