Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkolehden tunnettuuden kasvattaminen Case: TRE Journal

Heimonen, Vilma (2018)

 
Avaa tiedosto
Heimonen_Vilma.pdf (7.390Mt)
Lataukset: 


Heimonen, Vilma
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111625
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jossa tutkittiin, millaista sisältöä lifestyle-kauppa TREn verkkolehti TRE Journalissa tulisi olla ja missä sisältöjä pitäisi jakaa, jotta TRElle tärkeät lukijat löytäisivät verkkolehden. Työn tavoitteena oli suunnitella verkkolehden sisältöä ja sitä, missä sisältöjä jaetaan. Opinnäytetyö toteutettiin loppuvuoden 2017 ja kevään 2018 aikana.

Opinnäytetyö on konstruktiivinen tutkimus, jossa yhdistyy tutkimuksellinen ja kehittävä tutkimusote. Kehittämistyön menetelminä käytettiin asiantuntijahaastatteluja, vertailuanalyysiä ja kvantitatiivisia analyysejä.

Alkutilanteen ja toimeksiantajan toiveiden selvittämisen jälkeen työssä perehdyttiin kirjallisuuteen, tehtiin asiantuntijahaastatteluja ja vertailuanalysoitiin muiden omille sivuilleen sisältöä tuottavien yritysten toimintaa. Kerätyn tiedon pohjalta johdettiin synteesi siitä, millaista sisältöä TRE Journalissa pitäisi olla ja missä sitä pitäisi jakaa.

Synteesin pohjalta konstruoitiin kolme juttutyypiltään erilaista case-juttua, jotka julkaistiin TRE Journalissa ja jaettiin valitussa kanavassa eli TREn Facebook-sivulla. Kehittämistyön lopuksi seurattiin ja arvioitiin, kuinka jutut menestyivät ja millä linjalla TREn kannattaisi jatkaa.

Case-jutut menestyivät kohtalaisesti, kun tuloksia verrataan viime vuonna julkaistujen sisältöjen vierailijamääriin. Keskiarvoon verrattuna yksi jutuista menestyi keskiarvoa paremmin. Toisaalta kaikki case-jutut menestyivät kuitenkin viime vuoden mediaania paremmin. Parhaiten menestyi kevyempi, kuvapainotteinen juttu ja huonoiten hoito-ohjeita sisältävä juttu. Case-juttujen vierailijamäärät tulevat todennäköisesti kasvamaan vielä tulevaisuudessa, sillä juttujen pariin saatetaan tulla pitkähkönkin ajan päästä esimerkiksi hakukoneiden kautta.

Tärkeintä sisällöntuotannossa on säännöllisyys ja sisällön tuottaminen asiakkaita kiinnostavista aiheista. Sisältöjä voidaan tulevaisuudessa tuottaa TRE Journaliin joko opinnäytetyössä testatulla kokonaisuusajatuksella tai yksittäisinä juttuina. Sisältöjä pitäisi tehdä sekä ajankohtaisista että ikivihreistä aiheista, ja niiden pitäisi olla vaihtelevasti sekä kuva- että tekstipainotteisempia.

Opinnäytetyön case-jutut toimivat esimerkkeinä toistuvista juttupalstoista, joita TRE Journaliin voitaisiin jatkossa tehdä. Opinnäytetyössä annetaan lisäksi ohjeistuksia esimerkiksi siihen, mistä aiheista TRE Journaliin kannattaa tuottaa sisältöä. Sisältöjä tulisi jakaa kaikissa siihen soveltuvissa kanavissa, TRE Journalin tapauksessa Facebookissa ja uutiskirjeissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste