Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun laadun mittaaminen Tampereen Kaukajärven Tokmannilla

Furtt, Linda (2018)

 
Avaa tiedosto
Furtt_Linda.pdf (870.2Kt)
Lataukset: 


Furtt, Linda
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111554
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Tampereen Kaukajärven Tokmannille. Tutkimusongelmana oli selvittää, millainen palvelun laatu on Tampereen Kaukajärven Tokmannilla. Tutkimuksella kartoitettiin olemassa olevaa asiakaspalvelun laatua väittämien avulla, jotka liittyivät muun muassa myyjien henkilökohtaiseen myyntityöhön, tuotteisiin sekä konkreettiseen ympäristöön. Tutkimuksesta saatujen tulosten pohjalta tehtiin ehdotuksia yrityksen toiminnan kehittämiseksi.

Tutkimuksen teoreettinen pohja muodostui asiakastyytyväisyydestä ja palvelun laadusta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta ja tutkimusaineisto kerättiin kyselyn avulla. Kysely toteutettiin Kaukajärven Tokmannilla 12.-25.2.2018, jolloin kaikilla myymälässä sinä aikana asioineilla asiakkailla oli yhtäläiset mahdollisuudet osallistua tutkimukseen. Kaiken kaikkiaan vastauksia saatiin yhteensä 273 kappaletta, joista 266 kappaletta pystyttiin hyödyntämään tässä tutkimuksessa. Saadut vastaukset analysoitiin SPSS- tilasto-ohjelmalla.

Tutkimustulosten analysointi osoitti, että Kaukajärven Tokmannin palvelun laadun taso on hyvä. Tuloksista voitiin nähdä, että tyytyväisimpiä oltiin konkreettiseen ympäristöön, erityisesti myymälän siisteyteen, tuotteiden esillepanoon ja tuotevalikoiman laajuuteen. Eniten kehitettävää taas löytyi henkilökunnan määrässä ja tuotteiden takuu sekä palautuskäytännön toimivuudessa. Myös henkilökunnan reagointialttius yllättävissä tilanteissa nousi kehitettävien kohteiden joukkoon. Kehityskohteista huolimatta palvelunkokonaisuutta voidaan pitää onnistuneena, sillä huonoimmatkin osa-alueet ylsivät yli kolmosen keskiarvoon.

Mielestäni tutkimuksen toteuttaminen onnistui hyvin, ja Kaukajärven Tokmanni voi olla tyytyväinen sen tuottamiin tuloksiin. Tutkimuksen avulla saatiin hyödyllistä tietoa asiakastyytyväisyydestä, ja tuloksia voidaan käyttää apuna tulevaisuudessa myymälän toiminnan kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste