Suunnitelma Facebook-markkinointiin : vuosikellon ja julkaisukalenterin toteutus marketille
Ahonranta, Kristiina (2018)
Ahonranta, Kristiina
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111799
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111799
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa vuosikello sekä julkaisukalenteri S-market Vehmaan Facebook-markkinointiin. Tuotosten tarkoituksena on kehittää toimipaikan Facebook-sivujen sisältöä ja tarjota työkalut kohderyhmää palvelevan sisällön tuottamiseen. Sosiaalisen median kanavaksi rajautui Facebook, sillä se on ainoa käytössä oleva kanava marketilla.
Teoriaosuudessa perehdytään digitaaliseen markkinointiviestintään ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Teoria palvelee vuosikellon ja julkaisukalenterin toteuttamista sekä mahdollistaa optimaalisen sisällönsuunnittelun kyseisiin sosiaalisen median työkaluihin. Teoriaosuuden jälkeen kerrotaan toiminnallisen osuuden toteutuksesta ja perustellaan sen sisältöä.
Opinnäytetyön kautta valmistuivat vuosikello ja julkaisukalenteri, jotka voidaan ottaa käyttöön S-market Vehmaan Facebook-markkinoinnissa. Materiaalien suunnittelussa on otettu huomioon toimipaikan tarpeet myös sen ulkoasussa ja helppokäyttöisyydessä. Vuosikello ja julkaisukalenteri mahdollistavat laadun kehittämisen Facebook-markkinoinnissa ja auttavat saavuttamaan haluttuja tuloksia sosiaalisessa mediassa.
Teoriaosuudessa perehdytään digitaaliseen markkinointiviestintään ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Teoria palvelee vuosikellon ja julkaisukalenterin toteuttamista sekä mahdollistaa optimaalisen sisällönsuunnittelun kyseisiin sosiaalisen median työkaluihin. Teoriaosuuden jälkeen kerrotaan toiminnallisen osuuden toteutuksesta ja perustellaan sen sisältöä.
Opinnäytetyön kautta valmistuivat vuosikello ja julkaisukalenteri, jotka voidaan ottaa käyttöön S-market Vehmaan Facebook-markkinoinnissa. Materiaalien suunnittelussa on otettu huomioon toimipaikan tarpeet myös sen ulkoasussa ja helppokäyttöisyydessä. Vuosikello ja julkaisukalenteri mahdollistavat laadun kehittämisen Facebook-markkinoinnissa ja auttavat saavuttamaan haluttuja tuloksia sosiaalisessa mediassa.