Identifying New Trends for E-business
Hoikkala, Iida-Maria (2018)
Hoikkala, Iida-Maria
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060112026
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060112026
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus on auttaa kohdeyritystä selvittämään, kuinka löytää uusia ja ennakoida tulevia trendejä. Kohdeyritys on suomalainen verkkokauppa e-ville.com. Yrityksen toimipaikka sijaitsee Shenzhenissä, Kiinassa.
Tutkimus on suoritettu syventymällä aiheeseen liittyviin teorioihin ja käyttämällä kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimukseen sisältyi yrityksen toiminnan tarkkailua ja yrityksen työntekijöiden haastattelu. Toiminnan tarkkailu tapahtui keväästä 2017 marraskuuhun 2018.
Empiirisen tutkimuksen ja aikaisempien tapausten perusteella tietoa ja ideoita saatiin kerätyksi runsaasti. Tutkimuksessa löydettiin uusia väyliä trendien tunnistamiseksi sekä strategioita, joiden avulla voidaan päästä myymään uutta tuotetrendiä ensimmäisenä Suomen markkinoilla. Muotoiltuja kehitysideoita käsitellään yrityksessä, jotta tutkimusta voidaan jatkaa tulevaisuudessa.
Tutkimus on suoritettu syventymällä aiheeseen liittyviin teorioihin ja käyttämällä kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimukseen sisältyi yrityksen toiminnan tarkkailua ja yrityksen työntekijöiden haastattelu. Toiminnan tarkkailu tapahtui keväästä 2017 marraskuuhun 2018.
Empiirisen tutkimuksen ja aikaisempien tapausten perusteella tietoa ja ideoita saatiin kerätyksi runsaasti. Tutkimuksessa löydettiin uusia väyliä trendien tunnistamiseksi sekä strategioita, joiden avulla voidaan päästä myymään uutta tuotetrendiä ensimmäisenä Suomen markkinoilla. Muotoiltuja kehitysideoita käsitellään yrityksessä, jotta tutkimusta voidaan jatkaa tulevaisuudessa.