Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Social media marketing strategy - Case study H&M Hennes & Mauritz

Nguyen, Dung (2018)

 
Avaa tiedosto
Nguyen_Dung_Social media marketing strategy Hennes Mauritz.pdf (1.843Mt)
Lataukset: 


Nguyen, Dung
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412441
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to review the potential contribution of social media channels to H&M fashion brand and subsequently establish evaluation criteria for the application of social media channels to the brand’s marketing strategies. The business field of the company is fashion clothing and retailing.
Qualitative research was employed through content research methods and case study method. The study is desktop research using existed content as researching material.
This report analyzed the marketing strategies that the company H&M used in two chosen social media channels Facebook and Instagram. The study finds that H&M Facebook page has more number of people who follow and like the page. Instagram has less the number of followers, but it is the channel that has better user’s integration than Facebook. Posts from Instagram receive more interactions in forms of likes and comments on these posts than those from Facebook.
The report’s analyzed data are mostly taken from secondary data. The implications of the report can be applied in similar business forms using social media as a method marketing strategy.
The paper proposes the brand H&M to encourage more interactions with user-generated content when choosing the image to feature the company’s products.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste