Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Case : video ja kuva Facebook-mainonnassa

Kuohuva, Miika (2017)

 
Avaa tiedosto
Kuohuva_Miika.pdf (2.295Mt)
Lataukset: 


Kuohuva, Miika
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412381
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on kasvanut vuosien saatossa aikuiseksi. Yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan yhä enemmän, joka näkyy suoraan Facebookin mainostuloissa. Yhteisöpalvelun mainostuotot ovat kasvaneet 443 % vain viidessä vuodessa, eikä nousulle ole näkyvissä loppua. Facebookilla on maailmanlaajuisesti tällä hetkellä lähes 2 miljardia aktiivista käyttäjää, ja Suomen kohdalla vastaava luku on 2,6 miljoonaa. Suomalaisista yrittäjistä 57 % käyttää sosiaalista mediaa liiketoimintansa tukena. Luku voisi olla korkeampikin, sillä todennäköisesti 43 % yrittäjistä ei ole ymmärtänyt Facebook-mainonnan mahdollisuuksia.

Opinnäytetyössäni tarkastelen Facebookia yleisesti, sen historiaa sekä erilaisia mainosmuotoja. Annan Facebook-mainontaa suunnitteleville mainostajille pohjan sille, miten yritykset voivat hyödyntää Facebookia liiketoiminnassaan ja mitä pointteja niiden pitää ottaa huomioon. Käyn myös läpi Facebookin mainonnan hallintaohjelman, Ads Managerin, päätoiminnot ja sen, miten sen avulla luodaan kampanjoita, mainosjoukkoja sekä itse mainoksia.

Käyttämieni case-esimerkkien avulla tarkastelen, kuinka video ja kuva toimivat Facebook-mainonnassa suhteessa toisiinsa. Kumpi formaatti kerää enemmän näyttökertoja, kumpi sitouttavuutta? Case-esimerkkini kattaa kaksi eri brändiä ja neljä eri kampanjaa. Käytän molempien brändien kampanjoiden analysointiin samoja mittareita (kattavuus, tulosprosentti ja CPM), jotta myös kampanjatulosten vertailu keskenään on helpompaa.

Opinnäytetyön tavoitteena on syventyä Facebook-mainontaan ja antaa aloittelevalle Facebook-mainostajalle ymmärrys siitä, kuinka mainonta yhteisöpalvelussa toimii, minkälaisia tuloksia sillä voi saada ja miten yrittäjä voi hyödyntää Facebookia liiketoiminnassaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste