Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tunnettuus- ja imagotutkimus – Case Bo LKV

Katajainen, Tiina (2018)

 
Avaa tiedosto
Katajainen_Tiina.pdf (682.5Kt)
Lataukset: 


Katajainen, Tiina
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512577
Tiivistelmä
Oikeanlainen näkyvyys ja markkinointi ovat elintärkeitä mille tahansa yritykselle. Etenkin kiinteistönvälitysalalla joukosta erottautuminen ja sopiva näkyvyys nousevat suureen arvoon. Jotta yritykset saisivat selville, millaista heidän markkinointinsa ja näkyvyytensä on tavallisen kuluttajan mielestä, tehdään erilaisia markkinointitutkimuksia ja mielipidemittauksia esimerkiksi kyselyin.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää keinoja toimeksiantajan, Bo LKV:n, toiminnan kehittämiseen. Kyseessä oli kvantitatiivinen tutkimus. Tässä tutkimuksessa selvitettiin Bo LKV:n tunnettuutta, kuluttajien mielikuvaa yrityksestä, markkinoinnin näkyvyyttä ja sitä mitä kautta markkinointi tavoittaa kuluttajan parhaiten. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla eri ikäisiä ihmisiä, ja heidän vastaustensa perusteella voitiin arvioida Bo LKV:n tunnettuutta. Opinnäytetyön teoriapuolella käsiteltiin mainetta, mielikuvaa, brändiä, imagoa ja tunnettuutta käsitteinä sekä kiinteistönvälitysalaa yleisesti.

Tutkimuksessa kerätyn datan perusteella saatiin analysoitua, kuinka tunnettu Bo LKV on, ja yleisesti ottaen mitä mieltä kuluttaja on Bo LKV:stä ja sen markkinoinnista. Vastauksia saatiin kerättyä 145 kpl. Tutkimuksessa saatiin selville, että enimmäkseen kuluttajilla on positiivinen mielikuva Bo LKV:stä ja sen markkinoinnista. Osa vastaajista ei tuntenut Bo LKV:tä ennestään, mutta jokaisessa vastauksessa yli puolet vastasi positiivisesti.

Tämän tutkimuksen tuloksia tullaan tulevaisuudessa käyttämään Bo LKV:n markkinoinnin tehostamiseen tarvittavilla osa-alueilla. Lisäksi tämän tutkimuksen pohjalta voidaan teettää lisää tutkimuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste