Hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi keinona parantaa verkkonäkyvyyttä : case: Interior Today Co.
Koivisto, Piia (2018)
Koivisto, Piia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412451
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412451
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä myyntiä parantamalla toimeksiantajan näkyvyyttä verkossa. Tarkoituksena oli tutkia verkkosivuston uusia markkinointimahdollisuuksia, hakukoneoptimointia sekä toteuttaa hakukoneoptimoinnin teknisiä toimenpiteet. Toimeksiantajana oli sisustusverkkokauppa Interior Today Co., joka halusi parantaa näkyvyyttä hakukoneiden tuloksissa, saada käyttäjäystävälliset verkkosivut sekä löytää uusia työkaluja markkinointiin.
Työ aloitetiin perehtymällä aihetta käsittelevään aineistoon kuten kirjallisuuteen ja internetistä löytyvään materiaaliin sekä opiskelemalla WordPressin käyttöä. Tutkimus toteutettiin perehtyen hakukoneoptimointiin ja analysoimalla Interior Today Co.:n verkkosivustoa ja hakukoneiden tuloksien sijoituksia.
Interior Today:n sivustolle tehtiin hakukoneoptimoinnin teknisiä toimenpiteitä ja muokattiin sivuston valikkoa selkeämmäksi käyttäjän näkökulmasta. Uudeksi markkinointikanavaksi sisällöntuottamista varten avattiin blogi, jonka ansiosta sivusto on arvokkaampi hakukoneiden silmissä.
Työ aloitetiin perehtymällä aihetta käsittelevään aineistoon kuten kirjallisuuteen ja internetistä löytyvään materiaaliin sekä opiskelemalla WordPressin käyttöä. Tutkimus toteutettiin perehtyen hakukoneoptimointiin ja analysoimalla Interior Today Co.:n verkkosivustoa ja hakukoneiden tuloksien sijoituksia.
Interior Today:n sivustolle tehtiin hakukoneoptimoinnin teknisiä toimenpiteitä ja muokattiin sivuston valikkoa selkeämmäksi käyttäjän näkökulmasta. Uudeksi markkinointikanavaksi sisällöntuottamista varten avattiin blogi, jonka ansiosta sivusto on arvokkaampi hakukoneiden silmissä.