Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videomarkkinoinnin digitalisoituminen : ja videot yrityksen viestinnän tukena

Haapaniemi, Tommi (2018)

 
Avaa tiedosto
Haapaniemi_Tommi.pdf (869.8Kt)
Lataukset: 


Haapaniemi, Tommi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512584
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa esittelyvideo V2B Videoviestintä Oy:n myynnin ja markkinoinnin tueksi. Opinnäyteyön tavoitteena oli perehtyä videomarkkinoinnin digitalisoitumiseen ja videoiden hyödyntämiseen yritysviestinnässä. Kirjallisessa osiossa tutkittiin digitaalista videotuotantoa asiantuntijoiden, verkkosivustojen, alan kirjallisuuden ja opinnäytetyön laatijan oman käytännön kokemuksien kautta. Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä on moderni digitaalinen videomarkkinointi ja miten sitä yritykset hyödyntävät.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Survey-kyselytutkimuksen avulla tutkittiin videoiden kulutustottumuksia vuonna 2018, miten paljon televisiota ihmiset katsovat verrattuna nettivideoihin ja sitä, miten ikä ja elämäntilanne vaikuttaa yleiseen kulutustottumukseen.

Opinnäytetyössä selvitettiin videomarkkinoiden kehittymistä ja muuttumista digitalisoitumisen myötä. Opinnäytetyössä myös käsiteltiin videotuotannon sisällöllisiä ja teknisiä haasteita yritysvideoiden tuottamisessa. Työtä varten laadittiin asiantuntijahaastatteluita, joiden perusteella tutkittiin kustannustehokkaan videotuotannon markkinoita verrattuna suurien budjettien high-end -tuotantoihin. Opinnäytetyössä myös avattiin sitä, mistä videon hinta yritysvideossa koostuu.

Opinnäytetyössä analysoidaan videon konkreettista hyötyä osana yrityksen viestintää ja myyntistrategiaa sekä sitä, mihin suuntaan digitalisoituneet videomarkkinat tulevat kehittymään lähitulevaisuuden yritysviestinnässä. Lopussa käydään lävitse videon tuotantoprosessia ja yksityiskohtaisen tuotantoprosessin selostamiseen sijaan keskitytään kertomaan opinnäytetyön laatijan omista kokemuksista ja opinnäytetyötä laadittaessa opituista työtavoista.

Opinnäytetyön lopputulos on dynaaminen esittelyvideo, joka tukee videotuotantoyhtiön myyntiä. Tutkimusten perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että videomarkkinoinnin digitalisoituminen on vasta alussa ja videotuotanto sekä videoiden kulutustottumukset tulevat muuttumaan myös tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste