Liidi : kuinka saada lämpimiä liidejä
Ala-Hakula, Taru (2018)
Ala-Hakula, Taru
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512621
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512621
Tiivistelmä
Tämä opinnäyte työ käsittelee sitä, miten B2B-yritys eli Business-to-Business yritys voi saada ja kerätä lämpimiä liidejä mahdollisimman tehokkaasti. Opinnäytetyössä perehdytään siihen, mitä liidi tarkoittaa ja minkälaisia eri muotoja siitä on, miten liidejä kerätään ja miten niitä voi jalostaa eteenpäin.
Opinnäytetyön sisältö on muodostunut tekijän kokemuksista, sekä blogeista, internet kirjoituksista ja kirjoista perehdytyn teoreettisen tiedon perusteella. Opinnäytetyön sisältöön on kirjoitettu esimerkkejä selventämään teoriaa oman kokemuksen ja havaintojen perusteella.
Opinnäytetyölle ei ole toimeksiantajaa. Idean opinnäytetyön aiheeseen syntyi työharjoittelussa B2B-digimarkkinointiyrityksessä, joka tarjoaa pienyrittäjille digimarkkinointipalveluita kuten Facebook-mainontaa, Instagam-mainontaa, Googlessa kohdennusmainontaa sekä bannerimainontaa.
Teoriaosuudessa käsitellään liidejä ja niiden eri muotoja, mitä liidit merkitsevät yritykselle, mitä eri tapoja on kerätä liidejä sekä miten liidejä pisteytetään. Tämän jälkeen käsitellään sisältömarkkinointia, minkä jälkeen siirrytään liidien pisteyttämiseen sekä jalostamiseen. Työssä perehdytään myös toimenpiteisiin, joita yritys voi tehdä, jotta mahdolliset liidit kiinnostuisivat juuri tästä digimarkkinointiyrityksestä ja saisivat heidät hakeutumaan itse yrityksen asiakkaiksi.
Teoriaosuuden jälkeen siirrytään tiivistettyyn koosteeseen liidien keräämiseen ja niiden saamiseksi lämpimiksi liideiksi. Viimeisenä lukuna on johtopäätökset koko opinnäytetyöstä saaduista ja löydetyistä tuloksista sekä pohditaan kehitysideoita.
Opinnäytetyön sisältö on muodostunut tekijän kokemuksista, sekä blogeista, internet kirjoituksista ja kirjoista perehdytyn teoreettisen tiedon perusteella. Opinnäytetyön sisältöön on kirjoitettu esimerkkejä selventämään teoriaa oman kokemuksen ja havaintojen perusteella.
Opinnäytetyölle ei ole toimeksiantajaa. Idean opinnäytetyön aiheeseen syntyi työharjoittelussa B2B-digimarkkinointiyrityksessä, joka tarjoaa pienyrittäjille digimarkkinointipalveluita kuten Facebook-mainontaa, Instagam-mainontaa, Googlessa kohdennusmainontaa sekä bannerimainontaa.
Teoriaosuudessa käsitellään liidejä ja niiden eri muotoja, mitä liidit merkitsevät yritykselle, mitä eri tapoja on kerätä liidejä sekä miten liidejä pisteytetään. Tämän jälkeen käsitellään sisältömarkkinointia, minkä jälkeen siirrytään liidien pisteyttämiseen sekä jalostamiseen. Työssä perehdytään myös toimenpiteisiin, joita yritys voi tehdä, jotta mahdolliset liidit kiinnostuisivat juuri tästä digimarkkinointiyrityksestä ja saisivat heidät hakeutumaan itse yrityksen asiakkaiksi.
Teoriaosuuden jälkeen siirrytään tiivistettyyn koosteeseen liidien keräämiseen ja niiden saamiseksi lämpimiksi liideiksi. Viimeisenä lukuna on johtopäätökset koko opinnäytetyöstä saaduista ja löydetyistä tuloksista sekä pohditaan kehitysideoita.