Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

3D-mallin teksturointi : Substance Painter -ohjelman hyödyntäminen animaatiotuotannossa

Suojalehto, Otso (2018)

 
Avaa tiedosto
Suojalehto_Otso.pdf (2.149Mt)
Lataukset: 


Suojalehto, Otso
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512703
Tiivistelmä
Suomen Metsästysmuseo oli tämän opinnäytetyön toimeksiantaja. Tavoitteena oli luoda animaatio rataslukkoaseen toiminnasta. Opinnäytetyö esittelee kaikki animaation luomisen työvaiheet, mutta painottuu 3D-mallin teksturoimiseen käyttämällä Substance Painter 2018.1.1. -ohjelmaa.

Opinnäytetyössä käydään läpi teksturointia yleisellä tasolla. Lisäksi puhutaan käsitteestä nimeltä physically based rendering ja miten se vaikuttaa nykyajan 3D-tuotantoon. Substance Painter esitellään käymällä läpi tärkeimpiä ominaisuuksia ja käyttöliittymää.

Soveltavassa osuudessa kerrotaan laajasti, miten 3D-malli saadaan 3ds Max 2018 -ohjelmistossa teksturointivalmiiksi ja miten itse teksturointi tapahtuu Substance Painterissa. Lopuksi kerrotaan animaation renderöimisestä sekä videon jälkikäsittelystä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste