Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen asiantuntijapalvelun tuotteistuksen kehittäminen : Tuotteistamisopas Kupli Oy:lle

Rosqvist, Suvi (2018)

 
Avaa tiedosto
Rosqvist_Suvi.pdf (671.4Kt)
Lataukset: 


Rosqvist, Suvi
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060612928
Tiivistelmä
Yritysten välisessä liiketoiminnassa yhteistyön onnistuminen johtaa parhaimmillaan molemminpuoliseen kasvuun ja kehitykseen. Digitalisaatio on markkinoinnin ja mainonnan alalla mahdollistanut asiantuntijapalveluiden kasvavan kysynnän ja tarjonnan. Markkinoinnin siirtyminen digitaalisiin kanaviin, sosiaalisen median käytön lisääntyminen ja sitä kautta sisällöntuotannon tärkeys luovat otollisen kasvualustan uusille yrityksille ja palveluille.

Opinnäytteen tekijä suoritti syventävän harjoittelun yrityksessä ja havaitsi tuotteistamisen tärkeyden digitaalisessa liiketoimintaympäristössä. Markkinoinnin ja mainonnan alalla vallitsee tarjonnan ja kysynnän kasvuvaihe, mutta samalla tuotteistamisen vähäinen hyödyntäminen verkkosivuilla hankaloittaa asiakkaan ostopäätöksen tekoa.

Toimeksiantajana tutkimukselle toimi markkinointitoimisto Kupli Oy Helsingistä, joka tarjoaa digitaalisia markkinointiviestinnän palveluita. Yrityksen ja opinnäytteen tekijän yhteisestä halusta käynnistettiin tutkimus, joka tuottaa tuotteistamisen kehityksen tueksi tietoa yrityksen johdolle. Tutkimuksen tuotoksena valmistui tuotteistamisopas Kupli Oy:lle.

Opinnäytteen teoriapohja nojaa digitaalisen asiantuntijapalvelun tuotteistuksen ymmärtämiseen jo olemassa olevien teorioiden ja mallien mukaisesti. Tutkimuksen menetelmäosuus pohjautuu kvalitatiiviseen tapaustutkimukseen, joka toteutettiin haastattelemalla tuotteistamisen asiantuntijoita teemahaastattelun avulla ja havainnoimalla yrityksen johdon työskentelyä kehitysprosessin aikana. Yrityksen johdon työskentelyä havainnoitiin tutkimuksessa benchmark-analyysin ja Business Model Canvas -työskentelyn aikana, minkä lisäksi tuotteistuksen opas testattiin yhteisessä yrityksen henkilöstön tapaamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste